Impresii din Berlin (II)

Sunt a 3-a zi în Berlin. Azi am avut și un tur prin oraș. În continuare voi prezenta fotografii făcute prin oraș cu scurte comentarii.

Imagine

Imagine

1. Am rămas impresionată deoarece locuitorii din Berlin cresc copaci la balcoane.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

2. Mulți câini.

Imagine

3. Din păcate se fumează foarte mult în stradă. În localuri nu se fumează deloc (cel puțin în localurile în care am fost am văzut peste tot semnul de interdicție)

Imagine

4. E cam murdar.

Imagine

Imagine

5. În timpul turului prin Berlin am trecut pe lângă Grădina Zoologică, am reușit să vedem doar maimuțele. Dar vă scriu o dicuție interesantă care a avut loc cu câteva minute înainte de a ajunge la maimuțe.

Ghidul nostru, care ne este și coordonator la seminarul la care particip, ne zice:

– Facem o scurtă excursie pe jos ca să trecem pe lângă maimuțe?

Eu: – Da!

La care el spune: – Să mergem să ne vedem rudele. 😀

Eu: – Rudele foarte îndepărtate 😛

În grupul nostru este o jurnalistă din Rusia, dar care s-a născut și a crescut în Tiraspol. Nu cunoaște nicio boabă de română, spune că în Moldova se vorbește moldoveneasca și m-a corectat când eu am zis că vorbesc româna. Era să primească un pahar cu apă peste față dacă mai insista. Ea susține tot ceea ce face putin, spre deosebire de ceilalți ruși din grup, ruși din rădăcină.

Deci după ce eu am zis că maimuțele sunt rudele noastre foarte îndepărtate ea a zis:

– Depinde, pentru unii oameni sunt foarte apropiate rude.

Eu: – Pentru ruși de exemplu.

Ea: – Dar pentru moldoveni nu?

Eu: – Nu.

Ea: – Dar moldovenii de la cine au provenit?

Eu au făcut abstracție de faptul că-s agnostică doar pentru a-i închide gura și am zis: – Pe moldoveni i-a creat Dumnezeu.

Nu a mai avut nicio replică. 😀

Imagine

6. În Berlin se construiește mult, are chiar mai multe săpături decât în Chișinău. Țevile alea albastre se folosesc pentru a scoate apa de sub pământ deoareced orașul ar fi apărut pe un fel de mlaștină.

Imagine

7. Dacă trece poliția restul șoferilor îi cedează trecerea fără ca aceasta să aibă girofarul conectat. În 3 zile de trai în Berlin am văzut 3 automobile de poliție care doar patrulau și 2 ambulanțe.

Imagine

Imagine

Imagine

8. Aș putea paria că în Berlin sunt mai multe biciclete decât automobile.

Imagine

9. Reședința prezidențială. Dar ca și președintele Timofti, șeful statului german nu locuiește aici, ci în apartamentul său.

Imagine

10. Bănci cu speteaza reglabilă 🙂

Imagine

11. Un cocor pe cer berlinez. Nu țin minte în Chișinău să văd cocori, dar poate nu m-am uitat eu la cerul chișinăuian.

Imagine

12. Nu-l mai certați pe Chirtoacă, în Berlin și străzile nepietonale au pavaj interesant.

 

Cam atât pentru azi.

Mariana Galben

 

Un gând despre &8222;Impresii din Berlin (II)&8221;

Lasă un comentariu