Despre abandonarea copiilor

copil

Cazul mamei care și-a aruncat pruncul la urna de gunoi ne-a marcat pe mulți. Recent am văzut și o petiție online privind instituirea boxelor unde pot fi abandonați copiii nedoriți de părinți. Deși inițial am susținut ideea acestei boxe, în timpul unei discuții m-am lăsat convinsă că nu este cea mai bună opțiune.

Am aflat că Federația Rusă a renunțat la aceste boxe pentru a descuraja abandonul copiilor. Mai mult chiar, în Rusia s-a instituit obligația pentru mamă să achite, lunar, o pensie alimentară pentru copilul abandonat. Banii se depun într-un cont, iar la majorat, când copilul este nevoit să părăsească instituția în care a crescut și practic rămâne în drum, primește această sumă care îl ajută să-și pună o bază. Fiindcă legea a fost adoptată recent, are efect retroactiv. În Rusia deja s-au depistat cazuri, când mai mulți părinți care în trecut și-au abandonat copiii, fiind acum somați să le ofere o sumă destul de măricică, îi iau în familie.

Argumentul că dacă ai născut un copil porți responsabilitate pentru el, indiferent dacă vrei sau nu, mi-a părut foarte plauzibil. Statul nu-și permite, din impozite, să întrețină copiii abandonați sau să le ofere susținere și când aceștia ajung la majorat.

Din punctul meu de vedere, aceasta înseamnă echitate. Nu înțeleg doar de ce numai mamele sunt obligate să achite pensia dată. Poate fiindcă tații sunt greu de depistat în cazul copiilor abandonați.

Sper vreun deputat de la noi sau chiar vreo fracțiune să înainteze o astfel de inițiativă. Din punctul meu de vedere, obligația de a achita lunar o anumită sumă le va face pe mai multe femei să se gândească de câteva ori înainte de a-și abandona copilul.

Mariana Galben

Lasă un răspuns

