Mă lepăd de feminism

fem

Acest articol mi se cocea în cap încă în perioada scandalului cu „violul de la Orhei”. Când cineva din militanții pentru feminism i-a dorit jurnalistului Pavel Păduraru (care s-a încumetat să prezinte o altă fațetă a istoriei) să fie violat el și toată familia lui, mi-a m zis că niciodată nu voi folosi termenul de „feminism” în raport cu mine, deși viziunile feministe mereu le-am avut. Nu vreau să mă identific cu oamenii care își permit să vorbească astfel.

Însă ultima picătură care m-a făcut public să mă dezic de feminism a fost o postare făcută de Viorel Mardare despre lansarea vinului „Maluri de Prut”. Din punctul meu de vedere postarea este haioasă, cam ca multe altele ale lui Viorel, pe care le citesc cu plăcere și care mă fac să descrețesc fruntea. Dar promotorii drepturilor omului au găsit expresii sexiste acolo și s-a început „un borș de Doamne Ferește” cum s-a exprimat chiar autorul.

Cinstit, stimați promotori ai drepturilor omului și ai feminismului, știți de ce idealul vostru încă mult timp va sta înglodat în noroiul moldovenesc? Din cauza voastră! Eu cu plăcere urmăresc postările lui Viorel și ale altor oameni care mai și glumesc, iar pe majoritatea dintre voi fie v-am scos din lista de prieteni, fie din opțiunea „urmărește”. Nu știu dacă atitudinea voastră a făcut vreun bine ideii de promovare a egalității de gen și a condamnării limbajului sexist, cert e că în cazul meu m-a făcut definitiv să nu vă susțin demersul.

Oare e greu să fiți diplomați?

Idee n-am cum voi, cei care condamnați limbajul sexist, comunicați cu prietenii. Fiindcă eu cu prietenii fac glume, muuuulte din ele fiind sexiste, xenofobe (dar sunt glume!!!). Eu mai bârfesc alte persoane, ceea ce e sexist. În mediul privat mă dau cu părerea, deseori sexist și discriminatoriu. Dar niciodată nu voi ieși în public să spun că, spre exemplu, o politiciană mai bine ar sta acasă că e prea bătrână ca să candideze la primărie sau alta să nu candideze la președinție căci n-are copii.

Poate mai bine vă axați pe persoanele publice care fac declarații sexiste în public, dar nu pe oamenii care se exprimă pe facebook? Eu nu vreau să mă tem mâine-poimâine să mai scriu ceva pe facebook sau pe blog de frică să nu-mi săriți în cap și să-mi doriți să fiu violată eu și familia mea.

Vă rog să vă revedeți mesajele și comportamentul, căci mă tem că și alți susținători s-ar putea să nu mai vrea să se identifice cu voi.

Mariana Galben

 

5 thoughts on “Mă lepăd de feminism

  1. Indiferent ce publici pe facebook – lumea oricum te judeca. Personal, de fiecare data cind ma intilneam cu o persoana X comenta ce fac eu si fratii mei, afirmind: Am vazut ca ai fost acolo, sau am vazut ca fratele a fost dincolo. Din cauza asta – nu mai postez nimica

  2. un facebooker ca Posmotrel are un imact mai mare asupra opiniei publice decît majoritatea persoanelor publice care produc biogaz în Guvern sau Parlament, mă mir că tu, jurnalistă, nu-ți dai seama ce efect au glumițele nesărate de pe net (dar și cele de la bucătărie), ele aștern țoale moi pentru discriminare, incitare, discurs de ură. în cazul nostru, e vorba de stereotipuri despre rolul femeii/bărbatului în societate, care generează atitudine și tratament diferențiat pe bază de gen. nu e crimă, nici infracțiune ce fac astfel de artiști, dar exprimarea lor iresponsabilă, în doi peri, despre probleme/categorii umane sensibile, discriminabile, s-ar putea să dăuneze la fel de mult ca discriminarea prin lege, instituțională, violența fizică și verbală.
    think about it!

  3. Persoanele din politică care fac declarații sexiste sunt persoane nu căzute de pe lună, sunt oameni din societatea noastră sexistă, xenofobă.
    Glumele care inițial par nevinovate doar întăresc sexismul, iar pentru generațiile noi aceasta devine un lucru firesc.

  4. Brega… Fix acelasi impact il ai tu asupra opiniei publice (ca activist civic).

    De ce bloggul lui Posmotrel aduce daune potentiale, iar participarea ta la marsul feminist este complet ok?

    Se intreaba – care e diferenta intre tine si Posmotrel, dekit o viziune diferita asupra lucrurilor?

    Hai sa nu fim ipocriti si sa lasam pe toti egal sa vorbeasca.

  5. feminism is so much more than what a person says.. mi se pare ca e același lucru ca si cu mersul pe bicicleta, o data învățat, valabil toată viata.. nu înțeleg cum poti sa nu te mai identifici ca feminista, după ce ai avut viziuni feministe – cum susții, doar din cauza unor persoane. Daca avem polițiști corupți nu mai chemi poliția in caz ca te jefuiește cineva pe strada sau ce? E o reacție cam primitiva, imho

Lasă un răspuns

