Plahotniuc premier? Боже упаси!

plahotniuc

Vlad Plahotniuc (foto plahotniuc.md)

Scris de Mariana Galben

Rareori mă dau cu părerea, public, referitor la politică. Dar informația de astăzi oferită de Președinție, precum că Partidul Democrat îl înaintează insistent pe liderul său din umbră, Vlad Plahotniuc, la funcția de premier, mă face să-mi scriu părerea.

De ce nu-mi doresc ca Vlad Plahotniuc să fie premier?

  1. Un premier cu așa imagine automat ne bagă într-o groapă din care degrabă nu ieșim. Partenerii externi de dezvoltare își vor face cruce când vor vedea premierul învestit.
  2. Nu cred că Vlad Plahotniuc e curat ca lacrima. Un om care nu are nevoie să manipuleze și să ascundă ceva nu-și face un holding mass-media și nu numai.
  3. Deși nu judec oamenii fără să-i cunosc personal, iar pe Vlad Plahotniuc nu-l cunosc ca om, cred totuși că el controlează procuratura și justiția. Spusele fratelui lui Dumitru Diacov (colegul său de partid), că procurorul general este controlat de Vlad Plahotniuc, e o confirmare.
  4. Comportamentul miniștrilor PDM mă face să nu-mi doresc un guvern întreg condus de PDM.
  5. Mă îndoiesc de profesionalismul lui Vlad Plahotniuc ca potențial premier.
  6. Nu cred că un guvern condus de Vlad Plahotniuc va face reforme și va duce țara spre UE. Nu cred că Vlad Plahotniuc își dorește în Moldova un DNA românesc.
  7. După ce Vlad Plahotniuc va fi ales prim-ministru ce ne așteaptă? Renato Usatâi președinte? Doamne ferește!
  8. Vreau ca Maia Sandu să fie prim-ministru.

Sper că președintele va avea destulă putere ca să nu-l desemneze în calitate de premier. Mă întreb totuși, de unde voturi? Logica mă face să cred că PDM are voturile PCRM, PPEM și PL. Dar PL s-a crucit de multe ori că nu va vota cu comuniștii. Să vedem, să vedem…

P.S.: Rog ca această postare să fie văzută corect, a fost scrisă de un om simplu, de un cetățean al acestei țări, nu de un jurnalist. Opinia mea personală niciodată nu m-a influențat și nu mă va influența în procesul de muncă.

 

Lasă un răspuns

