Despre alegeri

Scris de Mariana Galben

alegeri_locale_2015_2_55640600foto publika.md

Republica Moldova încă e în campanie electorală. Cu Doamne-ajută scăpăm pe 28 iunie de atâtea alegeri.

Rezultatele din 14 iunie au scos la iveală, printre prietenii mei de facebook, tare mulţi deştepţi care îi etichetează pe restul ca fiind proşti. În special proşti îs alegătorii din Bălţi şi din Orhei care au decis să-i aleagă primari pe Renato Usatâi şi pe Ilan Şor, unul mai controversat decât altul.

La drept vorbind m-am dat şi eu cu etichetările, nu chiar proşti i-am numit pe aceşti oameni, dar am considerat că-s cu deficit de educaţie dacă au făcut aşa o alegere. Ca mai apoi să-mi vină mintea la cap şi să constat că alegerile mele nu sunt mai corecte decât ale lor (ştiu, am folosit greşit grad de comparaţie în raport cu cuvântul „corect”).

Astăzi am citit un reportaj de-al lui Dorin Galben (al doilea Galben de pe blog) şi am constatat că oamenii noştri nu sunt proşti, ci sunt sătui de politica făcută de cei care ne-au condus până acum. Oamenii vor să trăiască mai bine şi sunt gata să facă pact şi cu diavolul numai să scape de sărăcie. Şi eu îi înţeleg. Le înţeleg speranţele că poate acesta, care e foarte bogat, va face ceva bun pentru localitate deoarece nu-i mai trebuie să fure. Şi încă ceva, oamenii nu sunt proşti, ei nu cred că miliardul a fost furat doar de Ilan Şor.

Tare vreau să văd ce vor face Usatâi şi Şor, primul la Bălţi şi al doilea la Orhei, dar eu, dacă aş fi în locul lor, aş da din coate ca să fac oraşele „lialiucikă” şi să le şterg nasurile celor de la Chişinău.

Lasă un răspuns

