Moldova trebuie redescoperită. Impresii din Glodeni

Acest weekend îl petrec la Glodeni. În Pădurea Domnească și nu numai. M-am convins că avem o țară foarte frumoasă, avem destinații turistice care trebuiesc descoperite, iar țara trebuie redescoperită. Considerăm că țara noastră nu-i prea atractivă, când suntem întrebați de străini ce ar putea vedea la noi le recomandăm ca roboții Orheiul Vechi și niște vinării și mănăstiri.

Dar în țară avem un tezaur turistic nepromovat și necunoscut chiar de cetățeni. Încă șchiopătăm la capitolul servicii, încă mai avem drumuri proaste, dar avem ce să le arătăm turiștilor. Dar în primul rând cred că anume locuitorii țării trebuie să o descopere, trebuie să-i cunoască frumusețile.

În continuare vă prezint o galerie foto a ceea ce am văzut până acum la Glodeni. Eu sunt fascinată de ceea ce avem și îmi este rușine deoarece până acum nu cunoșteam ce putem arăta turiștilor.

Consiliul raional Glodeni a susținut aventura mai multor bloggeri și jurnaliști. Expediția mai este susținută și de proiectul CEED II și http://www.Moldovaholiday.travel. Pe pagina glodeni.com vor fi publicate toate ofertele turistice.

Aventura a început pe 31 octombrie. Seara ne-am îmbarcat într-un microbuz oferit generos de către compania turistică Tatrabis. Apropo, pe lânga transport, Tatrabis oferă și excursii autentice, cazare confortabila, bilete de avion și organizare de evenimente corporative.

SONY DSC

Am mers în jur de 3 ore, am ajuns la Pensiunea Fontal care a fost construită în Pădurea Domnească cu investiții de 5,5 milioane de lei. Pensiunea are 3 căsuțe. Noi am fost primii locatari ai pensiunii. Sper că-i vom purta noroc😉

SONY DSC

Președintele raionului Glodeni, Valeriu Țarigradschi și vicepreședintele Tudor Lupașcu ne-au povestit cât timp au visat să apară în Pădurea Domnească o pensiune deoarece vizitatorii care veneau să vadă destinațiile turistice din regiune nu aveau unde să doarmă. Pensiunea a apărut prin colaborarea administrației locale din Glodeni, cu Agenția de Dezvoltare Regională Nord și cu Agenția „Moldsilva”.

Fiindcă am venit la pensiune pe 31 octombrie, când e Halloween-ul, am fost întâmpinați de niște bostani drăcoși😀

SONY DSC

Seara am petrecut-o la rug, i-am descusut pe domnii Țarigradschi și Lupașcu. A doua zi am mers să vedem destinațiile turistice. Dar mai întâi am încălțat minunatele ciubote de la OLDCOM.

SONY DSC SONY DSC

SONY DSCSONY DSC

După care am mers să vedem „Suta de movile”, care în realitate sunt peste 3 mii, dar se numesc „Suta de movile” deoarece înainte oamenii foloseau termenul „suta” pentru ceva ce era mult🙂

După „Suta de movile” am plecat la Cheile Butești. Am văzut și am „simțit” râulețul Camencuța.

SONY DSCSONY DSC

Am decis să testez ciuboțelele OLDCOM🙂

Am urcat pe toate pietrele găsite.

SONY DSC

Am meditat dacă să mă bag cu ele în apă.

SONY DSC

Și m-am băgat. Fotografia e făcută din mijlocul râulețului.😀

SONY DSC

Ne-am dus după aceasta la meșterul popular Alexandru Melnic, care face tot felul de lucruri frumoase din pănușele de porumb și din paie.

SONY DSCSONY DSC

Mai apoi am mers la zimbrăria din Pădurea Domnească. În Moldova sunt 6 zimbri din cei aproape 3 mii în toată Europa. Muncitorii de la zimbrărie spun că există o problemă – nu au cum să-i înmulțească, 4 zimbri fiind masculi, dintre care doi sunt deja prea mari pentru a mai fi trasportați în altă parte. Dar chiar și dacă ar fi posibil de transportat, așa și nu s-a găsit cu care țară să se facă schimb – masculi pentru femele. Masculii MDanu și MDoru sunt fătați de cele 2 femele din rezervație, ei nu se pot încrucișa cu mamele lor deoarece puii născuți dintr-o încrucișare înrudită mor prematur. Din aceste considerente trebuie căutate soluții pentru a schimba masculii din Moldova pe femele din România, Polonia sau Bielarus.

Una din femele are un pui de o lună. Ea își protejează foarte mult puiul de aceea a tot încercat să ne sperie ca să plecăm de lângă țarcul în care se afla cu micul zimbru.

SONY DSCSONY DSC

Aici MDanu și MDoru au decis, probabil, să ne arate un spectacol.

SONY DSCSONY DSC

Am mers apoi în pădure, să vedem stejarii seculari. Am găsit un stejar de peste 200 de ani pe care l-am putut îmbrățișa 4 oameni luându-ne de mâini.

SONY DSCSONY DSC

Am găsit și copaci tăiați. Am încercat să număr inelele, dar n-am reușit.

SONY DSC

Aici este locul unde ateriza elicopterul cu care venea președintele Vladimir Voronin la Pădurea Domnească. Am remarcat că e cam delăsată platforma, iar un funcționar al rezervației a spus: „Nu mai vine Voronin pe aici și slavă Domnului”🙂

SONY DSC

La sfârșit am admirat apusul minunat.

SONY DSC

În timpul expediției am savurat vinul de la mimi, Roze de Bulboaca m-a dat gata de bun ce este. Vinul „pomușoară dulcişoară” la fel e foarte bun, cu o aromă delicată de dulceață de trandafir. Bloggerii s-au încălzit în serile răcoroase și cu țuică de la Nimorinka, eu am testat-o cum arde dându-i foc. Arde bine🙂

Tare bine a fost la Glodeni.

Mariana Galben

2 thoughts on “Moldova trebuie redescoperită. Impresii din Glodeni

Lasă un răspuns

