Cum în Moldova este compromisă ideea Unirii cu România

ziuah2

Recent m-am convins că în Republica Moldova este compromisă ideea Unirii cu România. Este compromisă de unii dintre cei care afirmă că o promovează zi şi noapte. Aceşti „unii” sunt fără pic de diplomaţie în ei, irascibili şi intoleranţi, care atacă orice persoană care nu-i venerează. Chiar dacă acea persoană susţine ideea Unirii, dar nu-i ridică în slăvi şi le spune adevărul, este blamată şi desconsiderată.

Aceşti „unii” care promovează Unirea trezesc repulsie şi persoanelor care susţin această idee. Eu sunt pro-Unire cu România şi nu am ascuns acest lucru niciodată. Dar după o „discuţie fără sens” cu un grup de astfel de oameni mi-am început a pune întrebări dacă această idee nu este compromisă special în Republica Moldova.

Mi-am amintit că la un training nişte experţi ne-au spus că într-un stat acum membru UE, înainte de aderare, guvernarea special susţinea pe ascuns un grup de oameni care se pronunţau împotrivă foarte fanatic şi urât pentru a convinge populaţia că cei care sunt împotriva UE nu sunt foarte „sănătoşi la cap” şi astfel să-i facă pe cetăţeni să aleagă la referendum alăturarea la UE. Le-a reuşit.

Acum mie mi-a apărut bănuiala că la noi este invers, fie stataliştii, fie cei din Kremlin susţin astfel de „unionişti” nediplomaţi şi exotici pentru a provoca repulsie şi frică poporului dintre Prut şi Nistru pentru ideea de Unire cu România.

Păcat, aşa idee nobilă este promovată de oameni total nepotriviţi, iar pe alocuri aceşti oameni trezesc dubii că ar fi chiar integri.

Mariana Galben

P.S.: Dacă cineva se recunoaşte în descrierile mele şi decide să se autosesiseze ar putea arăta foarte ridicol😀

One thought on “Cum în Moldova este compromisă ideea Unirii cu România

Lasă un răspuns

