Mi-i rușine pentru jurnaliștii moldoveni

Imagine

Știri, din asta s-au scris știri, multe știri, azi. Chiar și un flash-mob cu fuste scurte se organizează mâine. Mor de rușine!

Nu, nu avem practic deloc jurnalism de calitate în țara asta. De ce nu a scris Europa Liberă despre aceasta? De ce nu a scris IPN? De ce nu a scris așa știre ziarul Adevărul Moldova? Poate fiindcă sunt instituții care se respectă.

Eu personal sunt nemulțumită de locul în care trebuie să stea jurnaliștii la Parlament, nu fiindcă n-am acces în sală, ci fiindcă nu-s condiții adecvate, loc mic, gălăgie, etc. Însăși doamna deputat Maria Ciobanu mi-a scris și a zis că se caută soluții pentru a rezolva aceste probleme.

Nu, au sărit cei mai „muncitori” jurnaliști să dea știri despre postarea doamnei pe facebook. Să nu fie cu supărare pentru colegii din media care au scris, dar anume voi, cei care ați scris știre despre cei 40-50 de centimetri nu veniți la Parlament, ci faceți știri de pe privesc.eu. Nu scriu numele surselor media la care mă refer aici, sper să vă regăsiți dacă citiți postarea mea.

Da, la Parlament vin jurnaliste îmbrăcate puțin decent, dar nu toate, și nu numai jurnalistele. Da, vin în pantofi cu toc și când iese vreun parlamentar parcă aleargă o herghelie de cai prin sală ca să-l ajungă pentru declarații. Sunt de acord, nu-i cel mai mare motiv pentru a închide jurnaliștii într-un țarc, dar mie în redacție dacă mi-ar veni niște oameni și mi-ar încurca să muncesc tot aș inventa ceva ca să scap de ei.

Eu sper ca deputații să găsească o posibilitate să muncim normal și noi și ei la ședințele în plen. Cât ține de colegii jurnaliști, vă rog să vă gândiți la importanța informației pe care o difuzați pentru publicul larg. Cât de important pentru cititorii noștri a fost să afle ce a scris deputatul Maria Ciobanu despre fustele jurnalistelor pe facebook? Cu ce a îmbunătățit sau a schimbat viața omului de rând această știre?

Mariana Galben

P.S.: Și mai rușine mi s-a făcut când am citit cum un jurnalist cu reputație, pe care îl urmăream ca pe un exemplu, a scris că doamna deputat este o babă. Păcat, cred că trebuie să-mi schimb „idolii” jurnalisticii autohtone.

Lasă un răspuns

