Cine lucrează în țara asta

Imagine

Pentru a rezolva niște chestiuni care s-au adunat și care nu puteau fi rezolvate concomitent cu munca am ales ca 2 săptămâni din concediul anual să le dedic acestor chestiuni. Deci a fost nevoie să circul mai mult decât de obicei prin oraș și am observat ceva ce m-a mirat. Transportul public și străzile capitalei mișună de oameni la orice oră, fie ora 11, fie ora 15. Eu una nu înțeleg: când oamenii aceștia sunt la muncă? Am observat prin oraș nu doar studenți și pensionari.

Odată, la un interviu, persoana intervievată mi-a zis: Doar moldovenii se consideră pe ei harnici. Am fost recent într-un oraș din Germania, și pe uliță observai ici-colo câte un om rătăcind, în rest țipenie. Am întrebat germanul care era cu noi unde este toată lumea, iar el mirat ne-a spus că oamenii sunt la muncă. Iată acolo se muncește, nu ca la noi, în Chișinău străzile mereu sunt pline de oameni.

Atunci, în timpul interviului m-am gândit că omul exagerează, dar astăzi am ajuns să-i dau dreptate. Nu-mi spuneți de șomaj, chiar în agenția de presă în care lucrez mereu este nevoie de reporteri, căci toți caută să ajungă prezentatori și să le cadă mur în gură știrile. De asemenea, în construcții sunt lipsă 60% din muncitorii necesari, la tot pasul văd anunțuri că se caută croitorese, etc. De lucru este în țara asta.

Mariana Galben

 

Lasă un răspuns

