Moldova, ai cu ce te mândri!

Image

Am vizitat Combinatul de vinuri „Mileștii Mici”, care este înregistrat în Guiness book având cea mai mare colecție de vinuri (cea mai mare!). Galeriile sunt impresionante, vinuri din anii 60 ai secolului trecut, sticle acoperite cu straturi de praf, care nu au fost atinse de ani de zile. Butoaie cu o capacitate de câteva tone, naturale, din stejar.

Image

Am fost la adâncimea de zeci de metri. E cald și plăcut, puțin întuneric, dar aceasta dă farmecul cel mare. Am intrat în camera secretă, făcută pe timpurile când în URSS a fost aplicată interdicția pentru băuturile alcoolice. Atunci în Moldova au fost distruse sute de hectare de vie. În beciurile de la Mileștii Mici au fost ascunse vinuri de colecție și păstrate.

Aici, la Mileștii Mici, eu astăzi am servit cea mai BUNĂ băutură gustată în toți cei 26 de ani de când trăiesc (poate doar laptele Mamei era mai bun, dar nu-i mai țin minte gustul). Vinul care m-a impresionat astăzi se numește „Trandafirul Moldovei” din anul 1986.

Image

Este mai matur decât mine cu un an. Strugurii din care a fost făcut se coceau atunci când părinții mei se căsătoreau (nunta a fost în mai 1986) și se iubeau ca să mă nasc eu. E un vin minunat, foarte dulce, dar fără nici un fir de zahăr în el. În acel an strugurii au fost foarte dulci. Are aromă de trandafir, fără a avea vreun adaos de altceva decât struguri. E pentru prima dată când am băut un vin și am simțit plăcere. Am stat mai mult cu nasul în pahar, aroma lui e minunată. Nu știu un parfum mai plăcut. Și e vinul inventat și produs la noi, în Moldova. Nimeni nu-l mai are. Le voi dărui părinților o sticlă de acest vin, am impresia că dragostea (lor) are anume acest gust. Directorul Combinatului de vinuri „Mileștii Mici”, Gheorghe Castraveț, a spus că cel care nu a iubit nu simte aroma acestui vin. Apropo, acest vin face parte din colecțiile de aur ale combinatului. 

„Moldova, ai cu ce te mândri!”, am scris în cartea în care vizitatorii își lasă impresiile. 

Image

Nu mi-am propus să fac publicitate, la drept vorbind „Mileștii Mici” nici nu are nevoie de publicitate din partea mea. Vă recomand totuși, dacă încă nu ați fost aici, să mergeți. Se creează impresia că ești în altă lume, mai frumoasă, mai bogată, mai fericită. Aceasta este Moldova adevărată.

Mariana Galben

P.S: Încă un plus din partea mea, „Milestii Mici” este o zona non-fumatoare. Niciun angajat al combinatului nu fumează.

Lasă un răspuns

