Cine a avut de plecat din Moldova a făcut-o chiar dacă avea nevoie de viză pentru UE

Imagine

Iată-iată Comisia Europeană va recomanda statelor membre UE și Parlamentului european abolirea regimului de vize pentru moldoveni. După această informație au apărut diferite păreri precum că va începe o emigrare masivă a moldovenilor peste hotare. Dar eu sunt de părere că cei care au dorit să plece din Moldova au făcut-o chiar dacă aveau nevoie de viză.

Da, eu doresc să avem regim liberalizat de vize cu UE, dar nu pentru a-mi lua lumea în cap și a pleca din țară. Dacă îmi doream să îngrijesc bătrânei în Italia sau să culeg căpșune în Spania plecam demult de aici.

Mai sunt tineri în Moldova care doresc să facă ceva aici, acasă. Liniștiți-vă oameni buni, dacă obținem abolirea regimului de vize cu UE, noi doar vom călători în voie, vom vizita țările la care visăm, ne vom vizita rudele și prietenii care au ales să plece din țară și nu au fost opriți de o viză.

Zilele acestea am adunat un teanc de hârțoage ca să obțin viză pentru Lituania, să merg la Summitul Parteneriatului Estic de la Vilnius. Recunosc, e o treabă tare-tare neplăcută: confirmare de la muncă, asigurare medicală, confirmare de la hotel, fotografii, înregistrare la ambasadă etc, etc. Sunt invidioasă pe colegii care nu au nevoie de viză. Și încă ceva, am renunțat de câteva ori să merg cu prietenii în tururi organizate prin UE deoarece trebuia să umblu după viză.

Acum aștept cu nerăbdare abolirea regimului de vize cu UE și primul lucru care am să-l fac – am să plec în Lisabona, sau în Praga, sau în Madrid, sau în Roma, sau într-un tur prin toate capitalele europene …, dar după aceasta voi reveni în țară, la munca mea, la părinții mei, la casa mea.

Mariana Galben

P.S.: Pentru cei care nu cunosc – regimul liberalizat de vize cu UE prevede că moldovenii vor putea să se afle în Uniunea Europeană 90 de zile timp de 6 luni.

Lasă un răspuns

