Adresare către ministrul de interne

recean

Domnule ministru, Dorin Recean, dacă tot reformați Ministerul Afacerilor Interne, atunci vă rog să-l reformați în întregime, inclusiv și serviciul de relații cu presa. În calitatea mea de jurnalist, cu o experiență nici prea mare, dar nici prea mică, pot spune ferm că MAI-ul are acum poate cel mai prost pregătit serviciu de presă din toate ministerele. (Ministerul Culturii se pare că nu are serviciu de presă deloc și aceasta măcar ne justifică pe noi, jurnaliștii, atunci când ne adresăm direct către viceminiștri sau șefi de direcție).

Recent am solicitat o angajată din serviciul de presă al MAI și dumneaei nu a putut să mă ajute deloc. Dar povestea mea e mai lungă, cu greu am găsit numărul de telefon la care să pot da de cineva din comunicare (e chiar atât de greu să puneți pe site numerele de contact ale direcțiilor, specialiștilor, consultanților din cadrul ministerului? credeți-mă, aceasta cruță timpul nostru, dar face bine și imaginii instituției).

Ok, după ce am dat de angajata (plătită din banii publici taman ca să mă ajute pe mine și pe alții alde mine!), îi explic de ce am nevoie. Culmea, ea nu este la curent despre subiect, vorbeam cu ea de parcă aș vorbi cu un om simplu din stradă și după ce i-am explicat că am nevoie de niște informații de la domnul viceministru Veaceslav Ceban, ea mă pune să sun la secretara dumnealui că poate (!) aceasta mă va putea ajuta. Întrebare: Eu de ce trebuie să deranjez un viceministru pentru niște informații pe care le poate furniza serviciul de presă al ministerului?

Nu am reușit să obțin informația solicitată și am ratat subiectul pe care mi l-am propus să-l fac și am pus o bilă neagră în punguța dedicată contactelor mele cu MAI.

Acum să trec la altă poveste. Astăzi, 25 septembrie, domnule Recean ați susținut un briefing de presă despre perchezițiile la casa unei persoane care s-a dovedit a fi activist al Partidului Comuniștilor. Eu și colegele mele am aflat despre briefing cu 10 minute înainte ca el să aibă loc, nu de la serviciul dumneavoastră de presă, ci de pe facebook (!).  După eveniment am așteptat barem un comunicat de presă, dacă am ratat briefingul să facem de acolo. Degeaba am așteptat.

Ceva timp în urmă, poate să fi trecut chiar vreun an, am completat un chestionar trimis de MAI către toate organele mass-media. Acolo ne îndemnați să scriem propuneri ca să avem o colaborare fructuoasă. Am făcut multe propuneri și speram la o reacție adecvată din partea instituției. Păcat, dar nu văd să se facă ceva. Invitații la eveniment nu vin pe mail, comunicate la fel. Contactele pe rsoanelor responsabile nu le avem. Cândva MAI avea probabil cei mai buni comunicatori, acum însă… cum am scris mai sus…

Știți, observ un paradox. Ministerul are cel mai prost serviciu de presă, iar instituțiile subordonate invers – practic cei mai de treabă comunicatori au adunat. Informațiile de la Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal niciodată nu întârzie. Alina Șargu de la vamă răspunde la orice oră este sunată și se asigură ca jurnaliștii să înțeleagă informația corect, transmite comunicate detaliate și organizeazpă deplasări în teritoriu pentru informarea celor din mass-media. Daniela Mânzatul de la frontieră singură aduce în atenția jurnaliștilor tot ceea ce se întâmplă la graniță. E o atitudine lăudabilă. Cei de la Serviciul Protecție Civilă și Situațiilor Excepționale și Adrian Jovmir de la Direcţie Poliţie Chişinău la fel pot fi sunați la orice oră și mereu îți vor oferi informația necesară. Mai mult chiar, Adrian Jovmir îi ajută pe jurnalişti şi cu informaţia operativă de pe toată ţara, chiar dacă ar trebui să se ocupe doar de municipiul Chişinău.

Domnule ministru, știu că reformați sistemul, înțeleg că este greu și trebuie să luptați cu multe și mulți, dar dacă doriți ca oamenii să știe cât de mult munciți și să capete încetișor încredere în poliție și în autorități, ar trebui să vă instruiți comunicatorii astfel încât jurnaliștii să simtă plăcere lucrând cu ei, să dorească să scrie despre ceea ce se face bun, căci atunci când ești cu nervii la pământ deoarece pierzi materialul, credeți-mă, n-ai nici pic de dorință să lauzi acțiunile bune.

Mariana Galben

P.S.: Eu nu interacționez zilnic cu MAI, nu sunt responsabilă de domeniu, doar ocazional, când colegii responsabili sunt ocupați, sunt în concediu sau sunt bolnavi. Și dacă mie, care mă enervez pe comunicatorii MAI ocazional, mi-a ajuns cuțitul la os, atunci nu-mi imaginez cum se simt cei care trebuie să vorbească zi de zi cu ei.

3 thoughts on “Adresare către ministrul de interne

  1. Alina de la Vama este un ofiter de presa de nota 10. Este unica, care intreaba de o suta de ori, daca am inteles mesajul.

Lasă un răspuns

