Salut Moldova: Ce au în vedere oamenii când spun că-i doare capul

Zilnic auzi pe cineva care se jeluie că-l doare capul. În general vorba asta o aud de mic. Mai ales că și eu o foloseam destul de des!

dureri-de-cap

Din câte se știe, creierul nu are receptori și noi nu putem simți durerea. Deci prin urmare vorba „mă doare capul”, nu poate fi asociată cu vorba „mă doare creierul”.

Capul până la urmă este un simplu os. Poate acest os să doară?! – poate. Însă unii prin aceasta îmbinare de cuvinte cu siguranță au în vedere că-i dor ochii, nasul, dinții sau urechile.🙂

Undeva am citit că sunt mai multe tipuri de dureri de cap, sau am mai dap peste niște soluții ingenioase de a scăpa de durerile de cap, dar oricum n-am găsit răspuns la întrebările mele:

Prin ce totuși se explică durerile de cap? Ce doare până la urmă?

Dorin Galben

2 thoughts on “Salut Moldova: Ce au în vedere oamenii când spun că-i doare capul

  1. Un comentariu curios la această postare a venit pe facebook de la Dorin Damașcan care a spus: Poate să doară meningele (membrana care acoperă encefalul), în caz că acesta se umflă (iar după o beție bună puteți fi siguri de asta.
    Poate fi durere de origine musculară, în caz că ne încruntăm, sau stăm încordați. E vorba de mușchii faciali sau mușchii gâtului.
    Osul poate durea? Desigur. Membrana care îl acoperă, periostul, este bogat inervată. Un hematom (colecție de sânge) subperiostal poate fi cât se poate de dureros. Asta putem înhăța la un contact nereușit cu peretele, podeaua sau orice obiect tare.
    Durerile mai pot fi declanșate de anumite dereglări metabolice (hipoxie, hipoglicemie). Un caz aparte este reprezentat de migrenă, care e cauzată de o hipoxie discirculatorie, însă ce anume provoacă această hipoxie – încă nu e pe deplin clar.
    Da, știu că am scris ca în chineză, dar mi-e lene să scriu mai simplu acum.🙂

    P.S. Mie mi-a fost de folos, poate vă va fi și vouă!😉

Lasă un răspuns

