Dezamăgire

Dezamăgită, da dezamăgită tare. Astăzi m-am dezamăgit de mine, de reacțiile mele, de felul cum mă pot influența propriile emoții.

femeie_trista-480x480

Lucrez în jurnalism de agenție de peste 2 ani. Mai am muuuulte de învățat, dar cel puțin a judeca la rece și a pune întrebări normale când e cazul consideram că pot. Astăzi s-a întâmplat să particip la o întâlnire cu mai mulți conducători ai instituțiilor mass-media din Iran și la o conferință de presă cu ambasadorul iranian în Ucraina și Moldova. Cu cei din mass-media am comunicat, am reușit să-i întreb dacă în presa lor lucrează și femei. Recunosc, avusem emoții nebune. Iran nu se numără printre țările despre care cunosc multe. Plus că ceea ce știu e de prin filme și presa străină. Îmi imaginam că voi cunoaște niște oameni cu fețe înăcrite și care se vor uita la mine ca la un nimic. M-am înșelat, am rămas surprinsă că așteptările mele au fost mult prea rele.

M-am dezamăgit la conferința de presă. Înainte de eveniment mi-am pregătit câteva întrebări la care aș fi dorit să primesc răspuns. Ambasadorul iranian s-a referit la domeniile care mă interesau și am lichidat unele întrebări din listă. Dar rămânea în vigoare o întrebare de bază: Care sunt domeniile de interes pentru iranieni în Moldova? Din discursul ambasadorului am înțeles că Iranul poate oferi multe Moldovei, dar se vorbea despre relații bilaterale, deci așa și nu înțelegeam ce ar putea da moldovenii Iranului.

Am ajuns să dau întrebarea în rusă, căci traducătorul iranienilor nu cunoștea româna, și aceasta mi-a intensificat emoțiile. M-am trezit că în loc să întreb de domeniile de interes, eu am îngustat întrebarea până la vinul moldovenesc, fără să fac legătura dintre musulmani, care nu consumă alcool, și Iran.

Aici apare încă o dezamăgire. Dezamăgirea în reacția unui coleg jurnalist din Moldova. Imediat cum am pus întrebarea el a strigat „Nelzea!” (rom: Nu se poate!). M-am pierdut, nu înțelegeam ce nu se poate. Nu se poate să se adreseze o femeie celor din Iran? Sau nu se poate să pun prima întrebare? Sau nu se poate să vorbesc așezată? Sau să întreb dacă Moldova exportă ceva în Iran?

Cred că eram roșie ca racul și îmi venea să încep a plânge. Dar ambasadorul iranian a fost un adevărat diplomat și mi-a răspuns despre cauzele de ce musulmanii nu consumă alcool. Diplomatul a presupus că prin contrabandă e posibil să ajungă ceva vin moldovenesc în Iran, dar că oficial nu se importă.

S-a sfârșit conferința de presă. Cred că membrii delegației m-au și uitat, dar sentimentul de dezamăgire a rămas… Totodată regret că mi-am dezamăgit șeful care a avut încredere în mine, iar eu am greșit într-un moment total nepotrivit.

M.

P.S.: Sper peste zeci de ani, când voi reciti această postare, să zâmbesc. Am impresia că cea mai amară dezamăgirea e în propria persoană.

Lasă un răspuns

