De ce nu voi merge la meciul Moldova-Polonia

De ceva timp nu am mai mers la vreun meci de fotbal pe stadion. Deşi îmi este dor de sentimentele de acolo, în special de începutul meciurilor naţionalei, când se cântă imnul, nu mai merg deoarece sunt mândră doar la intonarea imnului.

Imagine

Ultimul meci al naţionalei moldoveneşti pe care l-am privit şi eu a fost cel cu naţionala Marii Britanii. Acolo am fost mândră doar la început şi mai apoi am vrut să plâng tot meciul. Am pierdut 0-5 atunci, acasă la noi, cu stadionul plin-ochi.

Cred că au dreptate cei care spun că trebuie să-ţi susţii ţara indiferent de scor şi rezultate. Dar nu pot să mă oblig să mai merg la meciuri. Mă simt aşa ca şi cum aş fi îndrăgostită de cineva, dar acea persoană mă înjoseşte ori de câte ori are ocazia. Credeţi că mai poţi iubi după ce te înjoseşte încontinuu?

Mă întreb mereu: de ce spaniolii pot lupta şi câştiga? de ce englezii sunt atât de buni la fotbal? de ce germanii joacă atât de bine (ăştia în general anul ăsta m-au dat gata)? Fotbaliştii noştri arată exact ca şi cei din Spania, ca şi cei din Anglia şi ca şi cei din Germania? Aceia nu au mai multe picioare, nu sunt mai puternici, nu cred că-s mai deştepţi… Care e problema fotbaliştilor noştri?

La meciurile naţionalei stadionul este plin practic mereu, dar cred că majoritatea vin să admire echipa adversă. E rău! Da, cred că e rău asta! Dar cât poţi să susţii nişte fotbalişti care te înjosesc pe tine ca cetăţean şi îţi înjosesc Patria? Mă întreb, cum pot cei care vin şi mănâncă seminţe pe stadion să iubească fotbalul moldovenesc, dacă nu prea ai cu ce te mândri acolo. În Divizia Naţională sunt intrigi peste intrigi. De unde naiba atâtea intrigi într-un loc unde fotbalul lipseşte?

Întrebări, întrebări, întrebări… şi rămân doar cu regretul că mai ratez o ocazie să intru mândră la un meci de fotbal, dar şi să ies de pe stadion cu acelaşi sentiment. Păcat.

M.

P.S.: Totuşi, „Hai Moldova!”

Lasă un răspuns

