Nu suport oamenii care dau sfaturi fără să le ceară cineva

Zilele trecute eram la sală, alergam pe pistă. La un moment dat se apropie o domniță și prin gesturi îmi arată că ar vrea ceva să-mi spună deci să-mi scot căștile din urechi. Scot o cască și aud: „Nu trebuie să alergi căci îți distrugi genunchii, mai bine să mergi cu pas rapid”. I-am mulțumit pentru sfatul necerut și am continuat să alerg. În primul rând m-a enervat intervenția – e treaba mea cu genunchii mei. Când voi simți că mă doare ceva voi merge la pas, dar va fi decizia mea personală, fără grija unor persoane străine. În al doilea rând – persoana cu sfatul nici măcar nu e antrenor la sală, e un client la fel ca și mine. Pentru ce să o ascult? Și în al treilea rând – eu merg cu pas rapid aproape toată ziua, la sală am mers ca să alerg. Este absolut decizia mea, medicii nu mi-au interzis alergatul, antrenorul a spus să alerg cât pot și cât vreau.

Nu e pentru prima dată când cineva mă sfătuiește ceva fără să i se solicite, și din păcate nu e nici ultima dată. La fiecare pas aud sfaturi cum să mă machiez mai bine, cum să pieptăn părul mai frumos, ce fel de haine să port, cum să pun laptopul corect, cum să mănânc fructele, ce să mănânc, unde să merg, ce fel de comportament să am etc, etc.
angry-face-715449
M-am săturat de sfătuitorii nesolicitați.

Mereu m-am condus de principiul „ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”. Nu dau sfaturi nimănui niciodată, mai ales fără să mi le ceară. De departe nu sunt cel mai priceput om în niciun domeniu, nu-s atoateștiutoare și nu vreau să demonstrez tuturor cât îs de deșteaptă și câte știu.

Stimați sfătuitori, atunci când săriți cu sfaturile voastre în stânga și în dreapta sunteți asemeni unor persoane pe care nimeni niciodată nu-i solicită pentru recomandări și voi vă grăbiți să le băgați pe gâtul altora ca să păreți tare pricepuți.

M.

P.S.: Am cap pe umeri anume pentru a gândi singură ce-i mai bine pentru mine și credeți-mă, gândesc mult. Așa că țineți-vă sfaturile pentru voi sau pentru cei care vi le solicită.

Lasă un răspuns

