Râde hârbu’ de oala spartă

rade

Râde hârbul de oala spartă – așa pot interpreta eu comentariile din ultima perioadă a unor colegi jurnaliști la adresa altor colegi tot jurnaliști.

Mai exact, la 6 ianuarie publicul larg, începând cu presa, a aflat despre un omor în timpul unei partide de vânătoare. Acuzat de omor a fost procurorul general, Valeriu Zubco. Aici presa s-a împărțit în 2 tabere: cei care au despicat firul în patru tot vorbind și scriind despre crimă, alții care au luat apă în gură și s-au trezit numai după ce a fost anunțat un suspect.

Aici s-a început – au apărut jurnaliști „puri”, care nu s-au supus niciodată nimănui (ha ha ha), și au început a critica în stânga și în dreapta și a-i da cu nasul în, scuzată să-mi fie expresia, rahatul propriu pe cei cu musca pe căciulă. Aș mai înțelege dacă ar critica jurnaliștii liberi, da liberi cu adevărat (mă tem că în Moldova numai în propria baie poți fi liber), dar văd că se dedau în polemici jurnaliști care se vede de la o poștă că nici pe-aproape nu-s liberi și dansează cum le cântă un politician sau altul.

Ca să nu pară că vorbesc mult și aiurea voi prezenta un caz care mi-a împlut paharul răbdării. Unicul post de știri din Moldova a fost unul dintre cele care nu s-a prea interesat de cazul cu omorul de care este acuzat procurorul general. În schimb a pedalat pe informații despre contrabanda de țigări, scandal sexual răsuflat din vară, etc. La un moment dat, pe facebook, un jurnalist care lucrează la (nici nu știu cum să-i zic) un portal informativ al comuniștilor îi ia în zeflemea pe jurnaliștii de la unicul post de știri, că cică aceștia ar fi asemeni unor prostituate etc.

Pffff, iată aici e hârbul și oala spartă.

Da, după acest caz s-au limpezit și la mine apele, am înțeles cine și de unde primește bani. Plus că mi s-a creat impresia că de la Alianța pentru Integrare Europeană iarăși miroase urât. Vedem, așteptăm…

M.

P.S.: O jurnalistă foarte cunoscută de la noi a spus că-i este scârbă de ce se întâmplă cu mass-media moldovenească. Eu nu pot să spun că mi-i scârbă, e ca și cum aș spune că mi-i scârbă de mine însămi, dar țin la numele meu încă necunoscut. Totuși, nu-mi asum responsabilitatea să-i critic pe alții, eu nu am de hrănit copii și de plătit credite, dar poate și ceilalți se gândesc un pic și aleg să lucreze în continuare cum o făceau fără să arate cu degetul unul la altul. Să arunce piatra primul fără păcat.

Lasă un răspuns

