Cine sunt hrăniți de cerșetori?

Mi-am pus întrebarea din titlu astăzi, când am văzut în stația de troleibuz un bărbat orb și o femeie lângă el. Mi-am amintit că-i cunosc, am mai văzut perechea aceasta. Dar cred că și o bună parte din locuitorii capitalei îi cunosc.

Bărbatul poate fi văzut cerșind prin troleibuze, preferă rutele care circulă pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, eu cel puțin doar în ruta 22 l-am văzut. Femeia îl îndreaptă către intrarea de la mijloc a troleibuzului, iar ea intră pe alta, nu stă alături de el în transport, cât timp el roagă oamenii să-i dea care și cât poate.

Bărbatul vădit are un handicap, și ținând cont cât de dispuși sunt oamenii de afaceri din Moldova să angajeze persoane cu deficiență înțeleg de ce cerșește. Dar mă întreb pe cine mai hrănește el din banii făcuți zi de zi în troleibuz?

Duduia care îl conduce arată binișor, nu se pare să îndure foame și greutăți. Cel puțin pare a fi în stare să muncească. Nu bag mâna în foc, nu știu, poate are probleme de sănătate. Dar cunosc personal destule persoane, cu diferite boli, care oricum muncesc pentru a se întreține.

Imagine

Anterior am mai auzit „povești” despre așa zise „organizații” de cerșetori, care au șef căruia îi aduc o parte din câștigul zilnic.

E jalnică o societate în care anumite persoane se îmbogățesc tutelând o armată de cerșetori. E jalnică o societate în care locuiesc persoane, apte de muncă, dar care preferă să stea cu mâna întinsă. E jalnică o societate în care bătrânii, care au muncit jumătate din viață și au plătit impozite, sunt nevoiți să iasă în ograda casei lor ca să cerșească niște bănuți pentru pâine.

M.

P.S.: cred că o societate jalnică ajunge foarte greu să aibă un viitor luminos… dacă ajunge…

One thought on “Cine sunt hrăniți de cerșetori?

Lasă un răspuns

