Jurnaliștii moldoveni sunt leneși

Imagine

Ce nu-mi place mie la jurnaliștii moldoveni? Lenea! Le este lene să investigheze ceva. Le este lene să descopere probleme. Le este lene să se apuce de materialele grele.

Recunosc, e mult mai ușor să scrii pe teme politice. Declară cutare sau cutare ceva și nu ai mari bătăi de cap, scrii ce au spus, cauți o reacție și materialul e gata. E mult mai greu să te implici, să descoperi o temă și să o dezvolți.

Postarea mea vine după o discuție cu o colegă, jurnalistă. Ea a remarcat că cei de la televiziune transmit, repede și cu multe detalii, cearta dintre politicieni. Colega se întreba: Dacă jurnaliștii i-ar boicota și nu ar mai arăta cearta și sporovăiala aleșilor noștri oare ei ar mai continua să o facă?

Cred că nu.

Dacă politicienii vor vedea că nu mai apar la tv atunci când se ceartă, ci doar atunci când lucrează ei ar renunța la practica asta rușinoasă de a-și face imagine.

Poporul se uită la televizor, n-ai ce-i face, așa e el. De aceasta se folosesc aleșii, fac show pentru presă, aceasta difuzează spectacolul ieftin și contribuie la popularitatea lor.

În discuția cu colega am remarcat că jurnaliștii de la televiziune foarte rar relatează despre proiectele de lege adoptate de parlamentari. Dar și mai rar merg direct la cetățeni să-i întrebe cum le va schimba viața o lege sau alta. Și aceasta este din cauza lenei. Păi e mult mai ușor de umblat din urma guvernanților și de urmărit toate declarațiile lor populiste.

În altă ordine de idei aș vrea să mă refer și la calitatea mass-mediei de la noi. Pfff, am luptat prea mult pentru libertatea de exprimare, încât acum am impresia că fiecare portal și televiziune o calcă în picioare și se folosește de această libertate ca de o cârpă.

M.

P.S.: nu vreau să vi se creeze impresia că sunt cu stea în frunte, am recunoscut mai sus că e mult mai ușor să faci știri din declarații politice, deci și eu sunt o leneșă fiindcă le dau preferință.

Lasă un răspuns

