Excursie prin Moldova, cu nemții

Azi am fost într-o excursie organizată de Ambasada Germaniei în două localități din Moldova unde această instituție a sponsorizat două proiecte anul acesta. Nu scriu aici despre proiecte, despre dânsele voi scrie la muncă. Aici voi scrie despre ce am aflat eu nou și despre ce știu germanii despre moldoveni.

Am cunoscut astăzi un tânăr, Jan, care face practica la ambasadă. Cu el și am vorbit cel mai mult.  (Deși toți sunt foarte comunicabili). Am stat aproape în transport și conversam.

1. Astfel, Jan s-a arătat mirat de faptul că la noi vezi animale singure pe ogor, de exemplu câte o vacă sau capră. A întrebat de ce nu au gard în jurul lor. I-am explicat că animalul este legat, deci nu poate fugi în altă parte. Jan a menționat că în Germania nu vezi animale care stau singure pe ogor, ele sunt îngrădite sau le supraveghează cineva.🙂

2. Ne-a informat că el se află de 2 săptămâni în Moldova, a reușit să meargă la un restaurant tradițional nemțesc de pe bulevardul Moscovei. Eu stau de aproape 8 ani în Chișinău și idee n-aveam că acolo este așa restaurant.😀

3. Când l-am întrebat dacă a circulat vreodată cu troleibuzul aici el a spus că nu, deoarece i-ar fi spus cineva că în Moldova troleibuzele au găuri în podea.😦 Doam’ ferește, cu ce fel de așteptări vin străinii în țara noastră? În același timp el a menționat că troleibuzele noi, pe care doar le-a văzut circulând, arată mai bine decât transportul din unele locuri în Germania.😉

4. Am aflat că germanii au expresia: „Șoferul parcă-i călău”, atunci când acesta șofează neatent. Ciudat nu? Noi spunem: „Parcă ar căra saci cu cartofi!”, deci noi prin expresia asta ne autocaracterizăm, pe când germanii îi dau calificative principalului vinovat.

5. Și în sfârșit, Jan nu e mare cunoscător în fotbal. Am apelat să-mi amintească prenumele jucătorului german Philip Lahm, căci nu mi-l aminteam și el a remarcat că nu e amator de fotbal. Totuși îi cunoștea pe principalii fotbaliști. Când i-am spus că eu îi prefer, din selecționata germană, pe Michael Ballack și pe  Lucas Podolski, el mi-a pus o întrebare ideală: Ție îți place mutra lor, sau cum joacă?😀

Azi sunt fascinată de nemți! Acum ascult muzica lor! Zilele următoare mă uit ceva filme de-a lor (nu cele mai vestite filme germane am în vedere😛 ), regret un singur lucru – nu am făcut foto astăzi, eram ocupată cu procesul de a aduna cât mai multă informație.

M.

One thought on “Excursie prin Moldova, cu nemții

  1. buna dimineata mariana

    florile de aur ale pamantului
    le culeg :
    cel viteaz
    cel invatat
    si cel care stie sa serveasca…
    cel viteaz am invatat sa fiu…din necesitate
    cel invatat am inceput sa fiu…tot din necesitate
    cel care stie sa serveasca
    am fost…sunt…si sper ca voi fi pana la moarte…
    pentru ca…eu vreau sa culeg
    florile de aur ale pamantului !…

    dragos serban popovici

    20.02.1998

Lasă un răspuns

