În Warszawa e bine, dar și în Chișinău nu e rău

Cele 3 săptămâni care mă aflu în Polonia, nu erau să fie împlinite dacă nu mergeam în capitala acestei țări europene, Warszawa.

O primă vizită a fost atunci când am ajuns cu autobusul la gară. Atunci eram așa de emoționat, că nici nu am reușit să văd bine ce este și ce nu-i acolo, am urcat repede în autobusul spre Pultusk, orașul în care se află Academia la care urmează să-mi fac studiile. Plecam de acolo cu gândul că neaparat o să revin.

Și am revenit, am revenit peste 2 zile. Dis de dimineață am ajuns în oraș și până seara, am cutreierat toată capitala europeană. Ei bine, lucruri interesante, fete frumoase, clădiri înalte, drumuri perfecte, etc. Este tot ceea ce trebuie să fie, într-o capitală a unei țări precum este Polonia.

Cel mai curios lucru, este acela că, în Warszawa sunt piste special amenajate pentru bicicliști, ceea ce nu poate să nu bucure, deoarece, aici foarte multă lume se deplasează cu ajutorul bicicletelor. Am observat că în unele locuri și semafoarele au semnul trecerii pentru persoanele cu bicicletă, în acel moment am râs un pic, deoarece nu mai văzusem din astea până acum.🙂

Vreau să specific că în comparație cu Chișinău, în Warszawa este mult mai multă lume și evident că, mult mai multe magazine și mall-uri mult mai mari. În preajma unui mall am făcut și eu o poză.😉

Cu toate astea, vreau să spun că și în capitala Republicii Moldova, Chișinău, tot avem locuri neobușnuite, fete frumoase, caladiri înalte, dar mai puține drumuri perfecte.🙂

Evident, Chișinăul este cu mult în spatele Warszawei, dar și la noi acolo lucrurile merg spre bine. Lumea conștientizează că trebue ceva de schimbat și aceste schimbări mai degrabă sau mai târziu vor avea loc. Avem nevoie de puțină răbdare și peste ceva timp, o să avem o capitală europeană. Cel puțin, cu acest gând mă liniștesc eu.😉În Chișinău avem multe locuri, care sunt cu un cap peste ceea ce găsim în Warszawa, dar grija față de ele, lasă mult de dorit și asta trebuie să fie conștientizat, pentru ca atenția să se îndrepte în aceste direcții.La ce bun să avem atâtea biserici acolo la noi, când majoritatea dintre ele se află într-o stare deplorabilă, sau mereu se află în construcții. Se strâng multe fonduri și tot așa dispar. Nu ar fi mai bine câteva biserici, dar îngrijite și cu adevarat sfinte!

Vreau să termin cu ceva, ce nu întâlnești în capitala noastră și anume cu metro-ul, care este foarte popular în Warszawa și cu care se deplasează foarte multă lume. Poate peste câteva zeci de ani, acesta va fi necesar și Chișinăului, dar acum, nu este nevoie de el și trebuie de investit în ceea ce este cu adevarat important.Cu alte imagini și comparații, o să revin în curând. Trebuie să mai vizitez Warszawa și să găsesc mai multe lucruri interesante.

Vezi articolul precedent, unde vorbesc despre orășelul Pultusk, aici.

D.😉

One thought on “În Warszawa e bine, dar și în Chișinău nu e rău

Lasă un răspuns

