– Ț’ai făcut românul? – Trebuie să dau priseaga!

Așa gen de discuție am auzit eu într-un microbuz.

Hm, câți oare dintre cei ce obțin „românul” cunosc traducerea cuvântului „priseagă”?

Mi-am propus să nu mai scriu despre cetățenia românească, despre români și ruși, că nu-mi plac concluziile care le fac, dar așa o discuție n-am putut s-o trec cu vederea.

Aceste două replici au sunat ca o batjocură în urechile mele la adresa cetățeniei, dar și la a statului românesc în general, e o mare mârlănie să nu spui normal: „Mai am de dat jurământul!” în loc de priseagă atunci când vorbești despre România!

Nu sunt cel mai patriot om și nici o sentimentalistă înfocată, însă când văd oameni care nu știu o boabă românește, iar de imn și istoria românilor nici nu mai pomenesc, însă se luptă să obțină cetățenie românească și, culmea, o obțin totuși, mă enervez și-mi vine să strig: Hei, România, chiar nu te saturi să primești la „pieptul tău” niște stârpituri ce nu te respectă nici pe tine, nici pe noii lor concetățeni?!

Risc să sară în capul meu acum o droaie de „noi români”, sau de moldoveni care sunt în așteptarea „documentului”, dar rog guvernarea românească să  introducă două examene la redobândirea cetățeniei: examen la Limba Română și examen la Istoria Românilor.

Garantat, că mai mult de jumătate din solicitanți pică din prima!

Când spun că o mulțime dintre cei ce își doresc cetățenie românească nu cunosc româna nu mă refer doar la rușii din Republica Moldova. Credeți-mă, la noi sunt exemplare care sunt gata să-mi dea cu ceva în cap când le zic că noi vorbim româna, dar nu moldov’neasca.

Eu n-am cetățenie românească și nici n-am de gând să o solicit în viitorul apropiat (mi se asociază cu a umbla cu cerutul), dar m-am săturat să aud cum se vorbesc de rău între ei român cu moldovean, moldovean cu rus și rus cu român, m-am săturat de războiala asta fără sfârșit dintre români și ruși, m-am săturat că moldovenii vor cetățenie pentru a putea circula liber prin Europa, m-am săturat de fățărnicie.

Iar în ultimul timp am impresia că redobândirea cetățeniei românești e „la modă”, că unii mă privesc ca pe o retardată când le zic că nu am și nici nu vreau cetățenie românească.

Sau ca în bancul cela: Un moldovean și-a primit în sfârșit pașaportul român și a plecat la Moscova.

M.

P.S.: De asemenea, CER Uniunii Europene să solicite „deștepților” de la guvernarea noastră să scrie în Constituție că vorbim o limbă normală, ci nu un amestec.

3 thoughts on “– Ț’ai făcut românul? – Trebuie să dau priseaga!

  1. oooooooo daaaaaaa !!! Am intalnit si eu ,,cadre,, de acestea… Istoria romanilor examen general si limba romana (macar) general. Ah ce-ar mai prinde bine. Oh yes🙂

  2. De mult este dezbatuta problema asta.Moldova,Transilvania,Ardealul si nu numai fac parte din Romania,indiferent de cine sunt suverani acolo.Eu imi respect fratii de peste Prut si nu fac nici o diferenta intre moldoveni si romani.Dar si pe mine ma scarbeste aceasta ipocrizei falsa a unora.Frate ce nationalitate a avut matamare si tactumare?Poi daca ei au fost romania,tu nu ai cum sa fi altceva decat tot roman,indiferent ca acum ti se spune moldovean…Ah,ca tu esti o mare curva si te schimbi dupa cum bate vantul si te dai cu rusi este strict problema ta.
    Romani sunt toti care vorbesc limba romana,din Republica Moldova si pana in Cadrilater sau pana in Voivodina….Toti suntem urmasi ai lui Vlad Tepes,Avram Iancu sau Stefan cel Mare,deci suntem ROMANI cu totii…O sa vina timpul cand Basarabia va devenii din nou pamant romanesc!!!
    N.D.

  3. bai care ziceti ca sunteti urmasi de romani,daci ,voievozi si neam bun dar aveti
    manca-v- as certificat ca sigur din ei va trageti ? de unde nene ?as vrea unu ca
    sa nu mai fie vorbe despre robii tigani adusi de secole(turcii,grecii si boieri locali
    au adus)prin satele din judetul meu si care s-au amestecat in draci(au facut copii)
    cu bastinasii mai albi(de limbi diferite:valaha,moldoveana,rusa,bulgara,ruteana)
    cum a fost si prin America si oriunde in lume cand muierea cu barbatu li se aprind calcaiele de calduri,foc mare,bre ! vine si aicea vremea unui obama ! Aha

Lasă un răspuns

