Cine are dreptul la control medical?

Nu știu cum voi, dar eu am senzația că ies bolnavă dacă intru într-un spital/policlinică.

De ceva timp pe la policlinică ajung dacă am nevoie de vreun certificat, și tot din cauza aceasta am ajuns astăzi la  Centrul Consultativ Diagnostic din Chișinău. Având toate analizele făcute acum recent, am solicitat la registratură să trec la medicul de familie de serviciu care numai mi-ar fi completat certificatul.

În timp ce vorbeam cu doamna de acolo văd că se uită la mine insistent și am observat că freca deget de deget în semn că aceasta va costa bani. Eu îi zic că am înțeles aluzia și ea a sunat o doamnă cu cuvintele: „Claudia, încă o fetiță!”. Oare câte fetițe ajung la doamna Claudia?😉

Aceasta m-a ascultat și mi-a spus că mă va costa 100 de lei certificatul, iar rezultatele examenelor mele medicale nu o interesau. Aflând, însă, că eram înregistrată la Centru oficial mi-a zis să merg la medicul de familie.

Cu asta nu s-au terminat peripețiile mele.

Sora medicală a medicului meu de familie m-a trimis să fac consultul de rutină: tensiunea arterială, înălțime (de parcă timp de juma de an am crescut nu șagă), greutatea și glicemia. De asemenea am trecut și pe la ginecolog cu certificatul cela. (Iată certificatele astea medicale sunt o mare discriminare. Să-nțeleg că la universitate nu va fi luat un om cu SIDA, sau cu tuberculoză?). Așteptând când va reveni medicul (pentru o ștampilă prăpădită atâta timp pierdut! Am citit juma de carte la ușa ceea!), am fost întrebată de o femeie în vârstă, care se vedea că are handicap fizic, cine e la urmă la medic.  I-am răspuns și când intrasem medicul m-a întrebat dacă femeia din hol tot aștepta să intre la dânsa. Auzind răspunsul meu afirmativ exclamă:

– Of, arată ca o boschetară, și acuș control medical încă trebuie să-i fac!

Mă-ntreb, oare dreptul la control medical îl au doar cei frumușei, sănătoșei și care miros ca florile?

Nu știu dacă a fost consultată sărmana femeie, dar din vorbele medicului-ginecolog am înțeles că sunt obligați să consulte toți pacienții, indiferent de dorința acestora (parcă văd, degrabă cu arcanul ne vor prinde pentru consulturi!).

Am pierdut azi o bucată de zi pentru controale de care nu aveam nevoie, în loc să se dedice mai mult timp oamenilor cu adevărat bolnavi, m-au „mozolit” pe mine – sănătoasă – tun.

Așa și mă mai frământă întrebarea: dacă aș avea SIDA sau tuberculoză, n-aș fi acceptată la studii superioare?

Sau poate dacă descoperea ginecologul că-s însărcinată tot n-aș fi avut acces la băncile universității?

Pentru ce se efectuează controlul ginecologic viitoarelor studente?

În toate țările lumii la instituțiile superioare de învățământ se solicită certificat medical unde este rezultatul controlului ginecologic și flurografie?

M.

One thought on “Cine are dreptul la control medical?

Lasă un răspuns

