Tabără de odihnă sau de chin?

Din ce în ce mai des văd că lumea ajunge pe Blogul cu doi Galben(i) căutând informație despre taberele de odihnă.
Am avut și noi o experiență jalnică într-o astfel de tabără.

Astfel avem fotografii și informații despre o așa zisă tabără de odihnă, și anume despre Sadova.

Ceea ce scriu ei pe site-ul lor este o mare minciună. N-au 4 bazine, n-au cort de tenis. Au un teren de fotbal, la 250 copii, și acela fără liniile trasate normal, au teren de baschet unde pot juca 6 oameni doar (e așa de „mare”), au bazin gonflabil care timp de două săptămâni a tot stat cu apa rece în el și după ce s-au dus copiii la scăldat au ieșit răciți și unul cu o boală de ochi („ochi uscat” pare-mi-se).

Atunci când în Sadova plouă copiii practic nu au ce face, dar nici nu li se dă pace să stea prin camere să se joace sau să comunice între ei, cică trebuie antrenați la cercurile de interese: cântec, dans, limbă engleză, desen.

Mai pe scurt, cercurile nu sunt opționale: vrei – te duci, nu vrei – nu te duci, ci-s obligatorii. Copilului trebuie să-i fie interesant!

Și din observațiile mele nu le era deloc interesant să-i obligi să cânte sau să danseze, mai ales când lor asta nu le-a plăcut niciodată.

De asemenea, cât era ud terenul de fotbal copiii n-aveau voie să se joace acolo cu mingea, în fața blocului de trai la fel, ca să nu calce iarba, pe teritoriul taberei nici atâta, și la remarca mea că dacă li se interzice chiar și jocul cu mingea aici, ei nu vor mai veni, am primit răspunsul că vor veni alții în locul lor.

Blocurile de trai sunt împărțite în trei tipuri: econom, mediu și vip, 1200 lei, 1500 și 1900. Condițiile sunt diferite, iar dacă luăm în considerație că cei care dau 1200 lei nici nu au duș în bloc și au un veceu cu două cabine, fără uși, la 20 persoane, atunci nu m-ar mira faptul dacă ar pleca de la tabără copiii cu fel de fel de boli la ei.

Deoarece se află în Codri acolo practic mereu e răcoare, iar noaptea chiar e frig. Nu cred să fi fost vreun om care n-a răcit deloc.

Dacă veneau copiii fără baxuri întregi cu apă și fără bani atunci riscau să moară de sete. Cică apa de la robinet e potabilă, dar nici eu n-aș risca să o beau, nu tocmai un copil care încă nici imunitate normală nu are. Bufetul de acolo bate recordurile prețurilor!

Cinstit, nu mi-aș duce niciodată copilul într-un așa un loc și nici vouă nu vă recomand!

Tot acolo au mai fost trei voluntare din Europa, iar comporatmentul administrației taberei față de ele a fost oribil, însă despre aceasta scriu mai târziu, cu permisiunea fetelor. E o istorie întreagă și pentru prima dată mi-a fost rușine că m-am născut și trăiesc în Moldova când am văzut atitudinea nesimțiților de acolo față de niște oameni care își sacrifică propriul timp lucrând în altă țară, degeaba.

Și cu cei care vin să facă practică de pe la școlile pedagogice nu se comportă mai bine: îi pun în niște camere ca vai de ei și-i aleargă cât îi ziulica de lungă de colo-colo, ba să care paturi, ba să curețe cartofi, ba să calce perdele etc. Adică nu mai muncesc ei practic deloc cu copiii, ceea ce ar trebui să facă de fapt.

Caracteristic pentru Sadova: vrem acasă mai repede!

M.🙂

26 thoughts on “Tabără de odihnă sau de chin?

  1. NU SUNT DE ACORD CU DUMNEAVOASTRA , LA SADOVA SE ODIHNESC COPII FOARTE BINE , DIFERITE DISTRACTII SI O MASA FOATRE BUNA , IAR CONDITIILE SUNT INDEPENDENTA DE FOAIA PE CARE O PROCURI

  2. CRED CA OAMENILOR LE PLACE MAI MULT LA VADUL LUI VODA UNDE COPIII NIMERESC PRIN SPITALE DUPA CE CONSUMA ALIMENTELE STRICATE.SAU POATE LE CONVINE PRETUL FOILOR DE 300LEI SI CONDITII INSUPORTABILE .

  3. ca sa te scoale si trebue sa alergi cum nai fi inbracat gol .desculti la blocul administrativ pentru a da raportus sau diviza blokukui cum sar spune,si inapoi la culcare si asa pina in ultima zi/multi copii printre care chiar si eu am cazut jos cind alergam de pe somn si avea julituri pe tot corpul +la asta ca la punktul medical nu era tot necesarul de care avea nevoe ,aveu doar niste iod dar si acela trekut ear doktarita nici nu se pricepiala vindecat rani kiar si eu stiu mai multe .ea turna iodu direct pim rana dschisa care stim cu totii ka el se unge imprejurul raneii.mai am multe de spus da am scris deja prea mult o sa mai scriu kind am timp ok

  4. eu am fost la camping-……super klas
    mincarea gustoasa
    activitati si concursuri interesante
    blocurile minunate
    nu te plictisesti niciodata

    va recomand camping veti avea o surpriza

  5. eu complet nu sunt de acord cu Dumneavoastra am fost shi eu acolo chiar vara asta shi era foarte distractiv discoteca era pina la 11 de noapte alimentele erau destul de bune shi ne hraneau destul ded gustos iar despre apa care curge din robinet da ea nu curge ca shi acasa dar este shi rece shi calda

  6. Shel mai kliova patzani ii la Camping sh La Popas
    Otveceau acolo jratva ii dafiga sh oliak sh conditziili is vapsheva zaibisi

  7. SADOVO ESTE O TABARA PE CARE NU AS RECOMANDA-O NIMANUI, PACAT, PENTRU CA ZONA ESTE SUPERBA,INSA NEFIIND ADMINISTRATA CORECT AVEM DE SUFERIT CU TOTII

  8. eu nu inteleg,unde voi ati fost?Tot ce ati spus nu e adevarat!!!!!Eu am fost acolo sh e super acolo!!!!!!!!Cum poate sa nuti placa sa ai in fiecare zi lectii de hipizm,de arc,te invata cum sa impusti din pistolet,bazin unde APA E NORMALA sh e adevarat ca sint 4 bazine!!!!!!!!!!!!!!!!!!Si camerele sunt bine aranjate cu mobila noua si dus,viceu e in camera si e au conditiii superbe!!!Cele mai interesante concursuri sint acolo sh ce iti da acea tabara nici de la una nu vei primi.Si personalul e oarte bun.Tu,autorul acestui articol cretc nai avut ce face!!?!Cu vrei sa spui ca au fost sh din europa fete???Si normal ca moldova este asa,cu asa oameni mincinosi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. sa ma dau si eu cu parerea in calitate de mama a carui copil s-a odihnit in vara anului 2013 la aceasta tabara…. din pacate nimic bun nu am de spus. Banizul intr-adevar este mare, gonflabil, cu apa murdara si rece; casutele unde sunt cazati copii – conditii oribile, date cu var cu veceuri foarte murdare si dus murdar, robinete ruginite…tot tacamul. Despre mancare nu stiu nimic pentru ca nu am mancat personal, dar …. nu cred ca difera foarte mult de conditiile de cazare. Supervizorii de detasamente/echipe…au o atitudine fata de copii un pic cam deplasata, cu iz de Uniune Sovietica ( daca mai tine minte cineva cum a fost pe atunci). Atitudinea fata de acel cal batran si oropsit…. total inumanam, ca de altfel si fata de celelalte animale ce se aflau in custi pe teritoriu ( nu mai vorbesc de mirosul ce domina prin preajma animalelor). Amfiteatrul….oribil. Copiii ce au acris comentariile de bine de mai sus sunt de inteles, pentru ca eu, in calitatea mea de parinte, dupa ce am vazul in ce conditii mi-am adus copilul i-am zis ca daca vrea acasa imedia il i-au, chiar daca nu-mi recuperez banii. Raspunsul feciorului meu a fost: Nu, eu vreau sa raman. Pentru copii nu conteaza conditiile, conteaza gasca ( pentru ca al meu a fost la tabara cu o gasca de prieteni). Cand a revenit acasa l-am intrebat cum s-a odihnit si mi-a zis: FOARTE BINE!!! Dar decizia mea de parinte – niciodata sa nu-l mai duc la SADOVA, pentru ca nu e normal ca pe banii mei cineva sa-si bata joc de copilul meu.
    P.S. nu conteaza cati bani costa sejurul, pentru ca am vazut parinti care au platit cel mai scump sejur dar a caror copil a stat cu copilul meu in camera desi eu am platiti pretul mediu.

  10. da am fost si eu la o tabara unde vesela era murdara mincam dor cu lingurile apa nu era potabila si in plus veneau alte profe la noi la WC

  11. Sadova la sigur nu e locul potrivit pentru „glamour” si cei care se tem sa se murdareasca de glod. Inteleg persoanele carora nu le-a placut, din simplu motiv ca nu e locul potrivit pentru ei, cei ce prefera sa nu faca nimic toata ziua si opteaza pentru o conexiune stabila la internet in loc de activitatile propuse in tabara. Sadova e o tabara militar-sportiva care ofera o experienta unica fata de alte tabere. M-am odihnit acolo 3 ani la rind si sunt cele mai frumoase veri din adolescenta mea. Nu stiu daca mai sunt acuma, dar citiva ani in urma eram cazati inclusiv si in corturi militare de 10 persone, absolut fascinant! Da, poate ca lipseau o parte din comoditatile cu care eram obisnuiti in oras, dar in asta si consta odihna la o tabara militar-sportiva, e o cu totul alta lume! Autorul a selectat si aratat doar o parte din tot ce reprezinta Sadova… si doar in aspect negativ…imi pare rau daca va bazati pe asta cind va ginditi sa mergeti sau nu acolo, gresiti.

Lasă un răspuns

