Chișinăul și rablele lui

Potrivit lui Dorin Chirtoacă noi trăim într-o capitală europeană.

Hm, din punct de vedere geografic, da, dar din alte puncte de vedere, nu prea, of, nu prea!

Când ieși prin oraș îți sar în ochi fel de fel de vechituri, mai ales unele unități de transport arată ca de pe front și-ți pare că iată-iată se vor dărâma în mijlocul autostrăzii, care nici ea nu arată cu mult mai bine.

Chișinăul este frecvent vizitat de oameni din afară, adică din adevărata Europă, și-mi imaginez ce gândesc ei când văd troleibuzele noastre prăpădite (desigur nu mă refer la noua achiziție a domnului Chirtoacă😉 ), când văd niște rable de automobile prin centrul capitalei sau transportul care se folosește  la căratul apei pentru irigarea florilor și plantelor sădite prin anumite locuri.

Zilele astea, pe Aleea Clasicilor, mi s-a adresat un german care mă ruga să-l ajut să se conecteze la wi-fi. L-am ajutat și mai apoi am ieșit din parc. La monumentul lui Ștefan cel Mare trebăluaiu niște femei care puneau flori. Mașina care era pentru apă acolo e probabil una dintre „anticariatele” capitalei căci tare vechișoară mai pare.

Interesant, mai este vreo țară postsovietică și care păstrează cu atâta „sfințenie” amintiri din trecut?😉

Mai ales pe la autogările din Chișinău e jale mare. Transport de pe timpul tinereții lui Stalin, murdărie, ignoranță, nesimțire ș.a.m.d.

Cândva am văzut un video în care câteva capre păpau floricele pe o stradă din  Chișinău! Cool, nu? Astfel probabil se familiarizează și orășenii cu viețuitoarele de la țară!😉

Mi s-a întâmplat și vaci păscânde să zăresc prin capitala noastră!

Nu știu cum vouă, dar mie nu-mi prea place să avem în Chișinău capre mâncătoare de flori, vaci păscând (chiar și o singură vacă știrbește din „europenismul” orașului), troleibuze răblăgite, automobile care-și dau „ultima suflare”, etc…

Cinstit, sunt de părerea că la noi și unii politicieni sunt mari rable (deja depistații singurei, dragii mei), din cauza aceasta întârzie atât de mult europenizarea, în adevăratul sens al cuvântului, a moldovenilor!😉

M.

Lasă un răspuns

