Nu-mi place locul ocupat de Azerbaijan

Da, nu-mi place şi punctum! Puteţi să-mi spuneţi orice vreţi, dar nu sunt de-acord că ei au luat locul unu la Eurovision.

Da, acum nu mai schimb eu nimic, şi nimeni altcineva, dar vreau să-mi vărs năduful.

Lucrez la un post de radio de la noi şi nouă ni s-a plătit să punem piesa Azerbaijanului pe post ca şi publicitate (!). Nu ştiu cum la alte posturi din ţară (nu-mi ascult concurenţii😛 ), dar presupun că n-am fost numai noi aleşi pentru promovarea piesei lor.

S-a mai auzit pe undeva vreodată să plătească un cântăreţ/trupă ca să-i fie difuzată piesa? (poate doar cei care-s refuzaţi de către toate posturile pentru că nu-i bună piesa)

Păi cum, aşa se câştigă?! Le bagi oamenilor piesa ta pe gât, le influienţezi preferinţele şi aştepţi rezultate?!

Din păcate Zdubii sunt dintr-o ţară săracă lipită pământului şi nici ei nu cred să aibă bani ca să poată să bage piesele lor la toate posturile radio şi tv din Europa! (mă-ndoiesc că Ell and Nikki au plătit ei ca să le fie băgată pe post piesa la fiecare 2 ore, aici s-au alocat bani serioşi din bugetul ţării).

Într-o discuţie mi s-a zis că ar fi bine să se numească acest concurs „Un show geopolitic”, iar pe parcursul enunţării voturilor pe reţelele de socializare se vehicula termenul de „eurocumătrism”.

Chiar citisem un comentariu că să fi trăit Michael Jackson şi să fi participat la Eurovision nu lua primul loc!

Asta e!

Ne votăm vecin pe vecin! Cel mai sărac pe cel mai bogat şi cel mai slăbuţ pe cel mai influient!

Mie îmi pare rău pentru băieţii noştri! Şi zic că meritau un loc mai bun, chiar meritau să învingă!

M.

P.S.: Câştigătorii de la Eurovision se ţin minte 2-3 zile de la ziua Eurovisionului şi până la următorul Eurovision se dau uitării (exemplu: Râbak, Mayer…), iar talentele adevărate rămân în memorie mai mult timp.

P.P.S.: Şi iarăşi Moldova rămâne fără un loc bun pentru organizarea unor astfel de concursuri, că dacă învingeam anul ăsta politicienii mai dau din coate şi ni se construia ceva mare, bun şi frumos! Eh… 

2 thoughts on “Nu-mi place locul ocupat de Azerbaijan

  1. eu sunt total deacord cu tine.nu au fost faini,aici afost bazat mult pe politica si bani………eu cred ca ai nostrii meritau mai mult si merita desigur…zdupii au fost COOLLLL…….ci zici, nui asa?!

  2. Zdupii meritau mai mult, e clar. Dar… poate că europenii nu-i consideră aşa cool. În Olanda la mai toate posturile de televiziune se întrebau ce fel de cântec e ăsta şi ce e cu căciulile imense. Am tot încercat să le explic oamenilor că băieţii au în aproape toate piesele elemente de muzică tradiţională, că căciulile sunt şi ele inspirate din cultura populară (cel puţin aşa le-am văzut eu – tradiţionalele cuşme de cârlan :)) şi că acesta a fost pe la începuturi scopul Eurovision, ca fiecare ţară să prezinte cumva nişte elemente de cultură naţională. Oricum oamenii nu se prind. Dacă bagă grecii elemente de cultură naţională, merge, pentru că ăştia sunt cunoscuţi în Europa, lumea merge acolo, se îndrăgosteşte de cultura lor, deschide restaurante greceşti în ţara lor, etc. În ce măsură un restaurant cu profil tradiţional românesc ar atrage consumatori? Nu suntem cunoscuţi nimănui, lumea ştie despre noi că suntem o ţară săracă şi coruptă şi atât. Mi s-a întâmplat de cel puţin 3 ori aici, atunci când am spus că vin din Moldova, să fiu întrebată „Fosta Iugoslavie?!”. Da-o naibii de cultura generala si georgrafie, ideea e ca oamenii stiu si cred altceva despre noi, ca nu avem imagine buna si ca nici nu incercam sa promovam vreuna.

    Despre concurs in general. It sucks. Intotdeauna nu mi-a placut. Cumătrismul şi devierea de la scopul iniţial au fost motivele pentru care Italia nu a participat la concurs pentru mai bine de 30 de ani.

    Cât despre duetul azer, au făcut şi ei ceea ce fac alte ţări pentru a se promova. Se pare că doar banii au valoare şi e tare trist.

Lasă un răspuns

