„Dijmuială” bisericească la piaţa centrală

Nu, nu vor, se pare,  „preasfinţiile sale” să nu mai scriu despre ei!

Deja şi mie mi se crează impresia că am declarat război slujitorilor bisericii.

Dar nu pot închide ochii la aşa ceva.

Priviţi bine în stânga, se vede un colţ albastru de geantă şi o vânzătoare care întinde bani. Nu e restul de la vreo cumpărătură, e răsplată pentru stropire!

Ieri, 13 mai, având zi liberă, m-am dus la piaţa centrală din Chişinău să cumpăr ce-mi mai trebuia pe-acasă. Merg eu prin piaţă, căscând gura, când aud: „Hristos a înviat din morţi, cu moartea spre moarte călcând…” (parcă aşa!) şi văd ieşind din mulţime un preot care stropea lumea în stânga şi-n dreapta, fără să se intereseze dacă vor toţi „sfinţiţi” astfel (eu, spre exemplu, nu vroiam).

M-a făcut curioasă, mai ales că iniţial nu vedeam să adune preotul ceva de la oamenii stropiţi şi îndată mă gândesc: „Oare există unul care o face fără a căuta (citiţi „a cere”) pomeni de la oameni?”.

Hop şi-aşa! Cu câţiva paşi în urmă venea un bărbat cu o geantă măricică şi aduna (dar se oprea pe la toţi vânzătorii stropiţi) „dijma” de la cei „sfinţiţi”.

Pfff… degeaba îmi făcusem iluzii că ar umbla cu stropitul vreun preot din simplă bunătate sufletească!

N-am reuşit să fotografiez cum i se întinde pomana, în schim am fotografiat cum o pune deja în geantă!

La ieşirea din piaţă mai sta un preot cu o cutie pentru donaţii (vrea să construiască o biserică dacă nu greşesc) şi văzându-şi colegul s-a apropiat să-i spună ceva (mai apoi s-a adeverit că-i spune că fotografiez procesul), iar o femeie dintre cei stropiţi a încercat să-i pună banul în cutie, atunci preotul cu cutia a refuzat arătând că trebuie în „gentuţa” „dijmuitorului” să pună ce doreşte. (Mi-a venit în cap vorba: Hoţ pe hoţ se respectă! Eu nu-s vinovată de gândurile care-mi vin în cap😉 ).

Văzând că arată înspre mine, preotul cu cutia, eu am spălat putina (încă-s fricoasă!)

În drum spre casă am scris pe facebook despre asta şi o domnişoară a presupus că preotul cu pricina ar putea să fie unul care a trecut pe la un centru de calculatoare cu stropitul (fără să fie invitat) şi nu era prea mulţumit de cei 50 lei  oferiţi de managerul salonului. Încă a întrebat: Da voi când aveţi de gând să dăruiţi un calculator? (!!!)

Zău, oameni buni, asta-i culmea nesimţirii!

Mai ţin minte, când eram studentă şi stam la cămin, venea frecvent cu stropitul un preot şi umbla cu o cănuţă şi ne stropea pe studenţii năuciţi care nici cu gândul la cele sufleteşti nu stam. Şi sta şi aştepta răsplătit, şi crucea ni-o băga la pupat! Eu, necredincioasă, dar tot mă simţeam incomod să nu-i dau ceva lei când îl vedeam cum stă şi aşteaptă!

D. tot a avut parte de o serie de stropituri studenţeşti şi când a venit preotul pentru prima dată băieţii din cameră s-au grăbit să-l răsplătescă. Atunci preotul zice: „Nu trebuie băieţi!”. Ei au rămas cu gura căscată, D. chiar s-a gândit că se apucă să-i respecte pe preoţi căci s-a găsit unul pe care nu-l interesează banii, când aude: „Acuş trece un băiat şi să-i daţi lui!”

Mda…

Eu n-am nimic cu religia, nici măcar cu biserica, dar când văd cât îs de nesimţiţi slujitorii ăştia bisericeşti nu pot să tac!

M.

P.S.: Dacă aş fi eu Dumnezeu aş muri de ruşine cu astfel de slujitori şi în primul rând aş scăpa de ei.  

P.P.S.: Nu vă stresaţi, păcatele mele – treaba mea! 

3 thoughts on “„Dijmuială” bisericească la piaţa centrală

  1. Ce parere ai ca imaginea postata la tine pe blog este preluata de o publicatzie fara indiciul Sursei!!!!! Uita-te Evenimentul zilei din 20 ianuarie 2014

Lasă un răspuns

