400 Euro și gata-i sesiunea sau cum ajungem să fim tratați de medici care nu cunosc unde se află inima

Am fost contactați de niște tineri care s-au săturat să plătească pentru a primi note la lucrări și examene.

Studentul sătul (îl voi numi așa, ca să n-aibă probleme, că la noi se pricep oamenii să-i „îngroape” pe cei rebeli) ne spune că îi pare că învață la una dintre cele mai corupte universități din lume. Fiecare lucrare, fiecare examen necesită bani, indifernt dacă știi să răspunzi sau nu, trebuie să plătești ca să primești nota care-o meriți (sau nu o meriți în cazul că nu înveți).

Profesorii găsesc metode să-i exmatriculeze pe cei care se revoltă și nu vor să plătească la lucrări și examene. Studentul sătul spune că învață până dimineață materialul, iar când răspunde și nu dă bani profesorii îi pun note rele (maxim 6).

Să admitem că nu învață mai bine de nota 6, atunci cum de primește note mari când plătește cum i se cere?!

Cică în toată Universitatea de Stat de Medicină și Farmaceutică „Nicolae Testemițeanu” se iau bani ca la drumul mare.

Zice că în grupă sunt câteva fete care nici nu cunosc unde se află inima (!), dar au note mari deoarece niciodată n-au refuzat să plătească la lucrări și examene.

La întrebarea cât va costa sesiunea întreagă mi-a zis că are nevoie de 400 euro (!) dacă vrea notele care le merită (!) sau măcar să nu aibă restanțe.

Cică fiecare profesor pune prețul care-l vrea, e individual, nu au un sistem de taxare anume.

M-am interesat cum se plătește, prin intermediari sau direct, din mînă-n mînă, și mi-a zis că plătesc profesorilor și studenții, și părinții (!). Cică unii profesori se ascund, nu vorbesc deschis despre faptul că trebuie plătiți pentru a pune note, iar alții chiar o fac destul de deschis, fără frică de centrul de combatere a corupției, care, apropo, se află chiar peste drum de Universitatea de Medicină și Farmaceutică (!).

Eu îmi pun doar câteva întrebări acum:

Cum vom fi tratați de către medicii care au primit diplomă plătind pentru fiecare notă? (cred că și pentru a se angaja la muncă nu se vor sinchisi să plătească, iar alții nu se vor rușina să ieie bani ca să-i „bage” la un locușor bun)

Ce face Centrul pentru combaterea corupției, nu se pot „plimba” din când în când pe la universități?

Cum putem să cerem ca medicii să nu ceară bani de la pacienți pentru a-i trata mai bine dacă ei au fost nevoiți pe toată perioada de studenție să plătească profesorilor ca să-și primească notele? Trebuie și ei de undeva să-și ia pârleala!

M.

P.S.: Îmi dă târcoale gândul că Centrul pentru combaterea corupției are „protejați” prin universitatea sus-numită, dar și prin multe alte locuri.😉

4 thoughts on “400 Euro și gata-i sesiunea sau cum ajungem să fim tratați de medici care nu cunosc unde se află inima

  1. Despre situatia de la medicina am auzit si eu demult. Am doua verisoare acolo. Va mai amintiti cind a fost scandalul cu profa prinsa cu mita. Pai, iata, ea lucreaza bine-mersi, in continuare, dar studenta care a denuntat-o (care a ajutat CCCEC-ul la combaterea coruptiei)demuuuuult si-a luat ramas bun de la profesia de medic (au dat-o afara).

  2. OOO!!! Buna tema de discutie…Chiar am ce spune!!!… O prietena de-a mea care invata la drept a facut practica chiar la Centrul de Combatere a Coruptiei, si… ca sa vezi (pt mine a fost un lucru socant, pt altii poate nu) cei mai corupti din MD sunt chiar „acei care combat coruptia” :d :d :d … Si, cica ei cunosc foarte bine situatia la noi in tara, si ii cunosc personal pe cei mai corupti oameni, insa din motive bine gandite, si, desigur, „bine platite” ii lasa in pace… Dar pentru a ne unge noua ochii si pentru a arata ca-si fac bine treaba se leaga de oameni care iau mai nimik… si in timp ce astia isi petrec timpul la „intuneric” , cei de la centrul anticoruptie impreuna cu rectorii universitatilor si ceilalti oameni „vazuti” se scalda in $$$$$$$$$$$… C’est la vie!!! ( sincer mi-e rusine ca m-am nascut aici)

  3. Nu cred că trebuie să-ți fie rușine că te-ai născut aici. În altă parte nu te-ai fi născut deloc, dacă nu se cunoșteau părinții tăi sau dacă era altă situație în viață. DA, și mie îmi pare rău că în „funticul” ăsta de țară se fac atâtea mârșevii, dar fiecare cu păcatele sale. Peștele de la cap se strică, iar în Moldova peștele s-a născut cu capul deja stricat!😦

  4. eu am învăţat în perioada 1998-2004 la USMF şi la noi era ruşine să plăteşti, deşi aveam 1-2 colegi care o făceau pe ascuns… cînd aflam îi luam peste picior, soţia mea a absolvit cu 4 ani mai tîrziu – deja îşi făcea griji că poate să o pice la examen pe ea şi pe şefu pentru că doar ei nu au plătit, dar nu a picat nici un examen cum nu am picat nici eu…
    întoadeauna vor fi 2 tipuri de studenţi medici „dac nu dai – nu dai” şi „de ce să înveţi cînd poţi plăti” – adevăraţii GLAVNÎI DI VRACI şi PORKFESORI ai secolului XXI😉

    Duceţi un mod de viaţă sănătos ca să nu aveţi nevoie nici de ei nici de alţii!

Lasă un răspuns

