M-am săturat de CCA

Ca lucrător la un post de radio eu m-am săturat de deciziile CCA-ului!

Ce scopuri are instituția asta? Să-i facă pe radioascultători/telespectatori să nu mai asculte radio și să nu mai privească televizorul?

O spun din experiență proprie: la postul de radio unde lucrez eu publicul este matur și preponderent vorbitor de limbă rusă. Până nu demult noi retransmiteam un post de radio rusesc, dar facem și emisiuni autohtone, mai multe decât la majoritatea radiourilor din țară. CCA-ul ne-a impus să băgăm în grilă rubrica „Muzica plaiului natal”, fiecare a 4-a piesă este autohtonă.

Voi câți interpreți de la noi preferați? Eu pot să-i număr pe degetele de la o mână!

Păi iată, ascultătorii sună indignați că ei vor să asculte emisiuni și muzică de valoare, așa cum era până nu demult, iar noi le punem muzica plaiului natal. Cică ei ar putea să asculte posturile care transmit doar muzica plaiului natal dacă ar dori să asculte anume asta.

Deci, cum trebuie să acționăm noi: punem pe post ceea ce dorește ascultătorul sau îi impunem să asculte ceea ce vrea CCA-ul?

Mai apoi decizia cu 80% din emisie în limba română! Eu nu înțeleg, CCA-ul ne consideră copii care trebuie învățați și îndrumați? Eu dacă vreau să citesc o carte în limba rusă – o fac, dacă vreau să ascult muzică în limba română – o fac, dacă vreau să vorbesc engleza – o fac! Atunci pentru ce toate cerințele astea? Noi nu suntem capabili să alegem ceea ce-i mai bine pentru noi, n-avem dreptul să ascultăm/vizionăm ceea ce ne place nouă?

Eu vreau să trăiesc într-o țară democratică de facto, vreau să am posibilitatea să aleg emisiunile pe care să le ascult/privesc, nu vreau să decidă cineva pentru mine, nici chiar CCA-ul, ce să consum. Dacă nu-mi place muzica autohtonă, CER să nu-mi fie „băgată pe gât”!

M.

3 thoughts on “M-am săturat de CCA

Lasă un răspuns

