Weekend-ul ăsta zici că e o piesă de Shakespeare: începe cu o nuntă și se termină cu moartea unui tiran

Noi, cei doi galbeni, am scris despre nunta secolului, deci ar fi fost straniu dacă nu scriam și despre moartea care a bucurat multă lume.

Sună crud „a bucurat”, dar îi înțeleg pe americani.

Pe 11 septembrie 2001 aveam 14 ani, eram clasa a IX-a, și îmi amintesc cum am văzut la știri imagini de la prăbușirea clădirilor – gemeni din New York (mereu am visat să vizitez New York-ul, e orașul viselor mele). Îmi imaginez câtă suferință a adus atacul terorist de atunci, dar câtă moarte…😦

 

A doua zi, la lecția de istorie universală, profesoara ne-a propus să ținem un minut de reculegere pentru victimele atacului terorist. Mi s-a întipărit în minte pentru toată viața acel minut, a fost primul minut de reculegere din viața mea.

Mai apoi americanii au invadat Irak-ul zicând că vor să-l prindă pe liderul Al Quida, Osama Bin Laden, ca să-l pedepsească pentru atacurile teroriste din 11 septembrie. (și aici îmi amintesc că doream cândva, la facultatea de jurnalism, să merg să fac un reportaj din Irak, mai ales când auzeam că au fost răpiți jurnaliști acolo mă „aprindeam”. Gânduri de copil, acum nici în ruptul capului n-aș merge într-un loc unde e război! Brrr…)

Au urmat fel-de-fel de presupuneri, că americanii au folosit atacurile ca pretext să meargă în Irak pentru petrol, că Bin Laden ar fi fost un agent special al americanilor cândva etc. Eu nu știu care dintre acestea sunt adevărate, nu știu ce era în capul lui Bush când a invadat Irak-ul, nu știu ce a urmărit Bin Laden toată viața sa, nici nu știu dacă e adevărat că el a fost ucis (toată ziua se vehiculează că fotografiile cu dânsul mort ar fi un nou trucaj de-al americanilor).

Poate, poate și iar poate…

Poate Obama are nevoie de rating mai mare, poate poporul american avea nevoie de siguranță (fie și una falsă), iar cei mari au deci să le o ofere, poate au decis că 10 ani de urmărire a unui om (fie și a unuia dintre cei mai mari teroriști) este prea mult și trebuie să inventeze ceva, poate Bin Laden a decis să se ascundă și a fost omorât o dublură de a sa…

Prea mulți de poate…

Una e cert: weekend-ul a început cu nunta care a avut cea mai mare audiență din istorie, o nuntă comparată cu un show, și s-a terminat cu moartea unui tiran.

Poate americanii nu au vrut să rămână în urmă și au creat astăzi propriul show?

Eu sunt mai credulă și chiar dacă mă înfricoșează orice imaginație a morții prefer să cred că Osama Bin Laden și-a găsit „liniștea”, deoarece o viață plină de ură, crimă, fugă nu poate aduce fericire.

Dar poate că greșesc? Poate unii oameni văd sensul vieții lor doar în ura pentru alții?😦

M.

P.S.: Un mulțumesc special pentru Alex Boșca, am „împrumutat” de la el titlul inspirat!😉

3 thoughts on “Weekend-ul ăsta zici că e o piesă de Shakespeare: începe cu o nuntă și se termină cu moartea unui tiran

  1. eu cred ca americanii nu l_au omorit pe Ben Laden ci l_au luat viu ……ar fi fost culmea,sa_l caute atita amar de vreme si la urma sai traga un glot in cap . Ben laden este o banca de informatii extrem de pretioasa,pentru americani cu ajutorul lui ar putea descoperi toate retelele teroriste si toare raspunsurile la speculatiile din 09.11. ca pe aici se vorbeste ca George W. Bush ar fi implicat in acest atentat . De ce nu spun americanii ca Osama e viu ? E simplu : sa fie scutiti de toate amenintarile si atacutile teroriste din partea islamistilor si fanatilor.lui Bin Laden , pentru ca astea la cit de fanati sunt ar putea lua ostatici in schimbul lui Bin Laden. Faptul ca au spus la stri ca trupul neinsufletit v_a ajunge in Usa a doua zi si la cinci minute spun la news ca trupul lui Osama a fost aruncat in mare …..s_au contrazis ei pe ei insisi dar in schim au scapat poporul american de niste atacuri teroriste grave…..Doar serviciile secrete stiu adevarul , sunt mai mult ca sigura ca Bin Laden e viu si ca v_a fi tinut vre_o trei patru ani pina Americanii scot din el toate informatiile dupa care ii trag un glot in cap si asa mi se pare si normal , prea usoara pedeapsa ar fi fost sa moara doar cu un glonte in cap .

Lasă un răspuns

