Moartea e mai scumpă

Comentariile de la postarea ”Dijma bisericească sau dacă vrei bucate ”sfințite” trebuie să te împarți și cu slujitorii Domnului” m-au făcut să scriu iarăși despre biserică.

Întrebând de unii-alții despre taxele bisericești am aflat că înmormântarea e mai scumpă decât botezul și cununia. Astfel, o înmormântare e 400 lei, iar cununia și botezul câte 300. Sfințirea unei case e sau 300 sau 400 lei, nu știu concret, deci nu pot afirma cu precizie.

De asemenea știu că atunci când părinții mei au cununat au fost NEVOIȚI să procure o icoană pentru casa tinerilor însurăței (minim 50 lei icoana, erau la prețuri diferite) și să cumpere/aprindă lumânările de la un policandru (50 lei, taxă fixă, atunci, cu 5 ani în urmă). Am auzit că în alte părți rânduielile sunt mai scumpe, chiar în satul vecin, cică o înmormântare e 700 lei. (oare preoții pun prețurile în dependență de starea familială?)

Îmi aduc aminte, cu câțiva ani în urmă, când am participat la un botez, am văzut că mama copilului nu a avut voie în biserică pe parcursul întregii procesiuni, iar la sfârșit preotul a luat-o în altă parte (pentru molitvă, din spusele femeilor de acolo) și la sfârșitul molitvei preotul a primit o găină vie.😀

Azi am aflat și că citirea pomelnicului la Paștele Blajinilor s-a ridicat de la 5 lei la 10 lei. (câteva sute de morminte, deci și pomelnice, în cimitirele a două sate dintr-o comună)

Ca să justific titlul postării spun ceea ce mi-a dat în cap atunci când am aflat că o înmormântare e mai scumpă decât alte rânduieli. Probabil s-au gândit că dacă unii mai pot trăi și necununați sau să renunțe la botezarea copiilor când li se pare că taxele sunt prea mari, atunci nu vor putea ține mortul în casă sau să-l înmormânteze pe ascuns în cimitir și vor fi nevoiți să plătească oricât e nevoie.

M.

Sunteți liberi să vă faceți propriile concluzii, puteți comenta și spune ce taxe sunt la voi ca să înțelegem ce sistem de taxare au.

Țin să menționez, nu am declarat război bisericii, sunt doar curioasă și vreau să-mi satisfac curiozitatea, nu vă atac credința și nu mă interesează deloc în ce și cum credeți voi. Abțineți-vă de la atacuri la persoană și de la remărci gen: Nu ține de competența ta să te interesezi de așa ceva!, Nu ai făcut un lucru jurnalistic bun!..

E blogul meu și scriu ce vreau aici! 

2 thoughts on “Moartea e mai scumpă

  1. EU TRAIESC IN ITALIA DE APROAPE 9 ANI , PANA ACUM CEVA TIMP NU AM AVUT PREOT STABIL PE ZONA , ERA UNU CARE FACEA SLUJBA A PATRA ZI DIN LUNA , DAR NU AM RESIT SA MERG NICIODATA , DATORITA SERVICIULUI
    ANUL TRECUT A VENIT UN ALT POPA STABIL PE ZONA . A INCEPUT „RAZBOIUL” INTRE EI ………….
    CA O CRESTINA CE SUNT AM INCEPUT SA-MI FAC SI EU CATE UN PIC DE TIMP SA MERG LA SLUJBE
    DE FIECARE DATA SE DISCUTA LA SFARSITUL SLUJBEI DE A AJUTA APROAPELE , SI CA EL E VENIT CA SI MISIONAR (ADICA A LASAT IN ROMANIA CASA , MASINA SI ALTE BUNURI SA VINA IN ITALIA MI-SI-O-NAR

    PE LINGA FAPTUL CA AR TREBUI SA AJUTAM APROAPELE AR TREBUI SA NE IMPLICAM MAI MULT IN AJUTORUL BISERICII CA DEEEEEE E LA INCEPUT SI NU AU DE NICIUNELE
    PANA CAND PE 7 IAN A ZIS CA A ALES UN CONSILIU BISERICESC SI CEI DIN CONSILIU AU PROPUS SA PLATIM –-TAXA 50 DE EURO–
    IN ACEEASI ZI L-AM RUGAT PE POPA SA-MI SFINTEASCA MASINA , DAR CUM „NU AVEA LA EL TOATE ACCESORIILE ” MI-A ZIS CA PESTE 2 SAPTAMANI
    AAAAAAAAAAAAAAAAA UITASEM SA SPUN IN ZIUA CU PRICINA PLOUA
    NU AM FOST SI NICI NU AM DE GAND SA MAI MERG

  2. În România o înmormântare costă minim 300 de euro.
    Pentru atei însă costă 50 de lei, taxa de înmormântare căci majoritatea cimitirelor sunt domeniu public şi este o taxă plătită autorităţilor locale.

Lasă un răspuns

