Despre badminton

Astăzi, noi, cei doi Galbeni, am jucat badminton, (bucatele făcute de mama pentru Paști sunt prea gustoase ca să nu fie mâncate și leneveala nu e bună deloc). Galben Dorin e pasionat de tenis, mă așteptam să facă praf din mine la badminton, dar nu a fost să fie, m-am descurcat destul de bine (din păcate bătea vântul și mingea cu pene nu cădea unde era dorită așa că am jucat mai puțin decât prevăzusem).

În timpul jocului mi-a apărut întrebarea: este înrudit badmintonul cu tenisul? Provine cumva unul de la altul?

Am căutat pe net informații despre badminton și am aflat că badmintonul provine de la jocul indian ”poone”. Ducele englez, De Beaufort, întorcându-se, în anul 1872, acasă, în regiunea Badminton, a adus cu el două rachete și o minge cu pene. Jocul a fost îndrăgit rapid și a fost numit badminton.

Majoritatea din noi consideră badmintonul un joc distractiv, străduindu-se să mențină cât mai mult timp mingea în aer. Adevăratul badminton cere de la jucători rezistență, coordonare excelentă, viteză, forță. Un jucător mediu poate alerga în timpul unui meci până la 2000 metri.

Pulsul unui badmintonist-amator ajunge până la 135-180 bătăi pe minut. Badmintonul este recomandat persoanelor care doresc să slăbească.

Badminton poți începe a jucă la orice vârstă, și la 20 ani, și la 30 și la 40. Pentru badminton e nevoie de mai puțin loc decât pentru tenis.

Badmintonul are o istorie bogată, iar viitorul lui pare promițător!

M.

3 thoughts on “Despre badminton

  1. Foarte corect ce ai scris! Joc badminton de mult timp şi pot spune ca badminton-ul jucat profesionist este unul din cele mai dinamice sporturi, şi care necesită cea mai multă sincronizare. Dar în rîndurile noastre acest sport încă nu e luat prea mult în serios.

  2. Da, noi, cei doi Galbeni, jucăm doar ca simpli amatori, nici plasă nu agățăm. Dar ne place, mai ales că atunci când venim la părinți, de Paști și vara din când în când, nu prea avem ce face altceva. Căutând informație am găsit doar în rusă și m-am gândit să traduc aici câte ceva, că poate va prinde bine cuiva.😉

  3. Spre deosebire de tenis are un mare avantaj: poate fi jucat fara sa ai nevoie de un teren special (de obicei scump platit) la dispoziţie.
    Totuşi, parcă în urmă cu câţiva ani avea mai multă căutare în România. Cred că îl concurează mersul pe role🙂

Lasă un răspuns

